RECENZIA: Zuzka Šulajová - Džínsový denník 4

Autor: Zuzka Šulajová
Názov: Džínsový denník 4
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ
Počet strán: 368
Séria: Džínsový denník
Hodnotenie na Goodreads: 4.25

Paula Semoková je späť. Po úspešnej maturite a ukončení strednej školy, nastupuje na univerzitu. Zmena kolektívu, noví spolužiaci, prostredie. Paulin život sa mení. Vzťah s Lukášom však ostáva neporušený, aspoň zatiaľ. Taktiež sa z nej stáva žena, dospelá, hľadajúca správnu cestu. Vyvíja sa nielen ona, ale aj Gabriela, Lukáš, Denisa, Libuša či synovec Tibor. Každý sa mení a život treba brať s humorom, ale aj určitou dávkou vážnosti. Karty zamiešajú aj tí, ktorých sme nečakali a to Lukášovi priatelia z Anglicka. Viac sa však dozviete v Džínsovom denník s poradovým číslom štyri!

Džínsový denník od slovenskej autorky Zuzky Šulajovej určite všetci poznáte. Kto by už len nepoznal príhody nešikovnej Pauly Semokovej a jej priateľov či rodiny. Ja osobne som bola v pred pár rokmi na tejto sérii neuveriteľne závislá a čítala som ju stále dookola. Doteraz patrí medzi moje srdcové záležitosti. Autorka ma veľmi prekvapila svojím plánom vydať štvrtý a rovnako aj ďalšie diely. Myslela som, že s Paulou je koniec, ale nie, je tu pokračovanie. Príbeh bol opäť vyrozprávaný veľmi vtipne a kvalitne, Bohužiaľ predchádzajúce diely som si užila ďaleko viac. Dej nebol zlý, boli tam naozaj úžasné a výnimočné momenty, avšak našla som mnoho takých, ktoré ma nebavili a prišli mi nudné. Musím však pochváliť poslednú stovku strán. Jej čítanie bolo perfektné, neskutočne som si ho užila a príbeh tam bol skvele vygradovaný do konca. Absolútny koniec som nečakala a vytočil ma, dokonca tak, že moje obľúbené postavy ma neskutočne sklamali.

Hlavné postavy celej tejto série sú Paula Semoková a Lukáš Masubo. Naša hrdinka Paula sa až tak moc nezmenila. Aj keď dospela, výraznú zmenu som nezaznamenala. Lukáš ma však sklamal asi najviac ako sa to dalo. Približne tri štvrtiny knihy mi vôbec nevadil, správal sa celkom obyčajne. Ale na konci si to u mňa pokazil na celej čiare. Vážne som to nečakala, bolo to prekvapivé a myslím, že väčšina čitateľov bude prekvapená záverom. Ak sa mám priznať chýbali mi scény postavy zo strednej školy, ktorú obaja navštevovali. Ich občasné objavenia beriem veľmi kladne, hlavne keď sa na scény zjavil Ivo, na ktorom sa nedokázala nesmiať. Nové postavy boli fajn, občas mi nesadli, ale príliš mi to nevadilo. Nečakala som však, že sa vrátia Lukášovi kamaráti z Anglicka, ktorí to poriadne zahustili a občas aj zamotali.

Štvrtý diel beriem ako zaujímavý nápad a príjemné oddychové čítanie, ktoré som síce nečakala, ale potešilo ma. Aj napriek hluchým miestam a zbytočným pasážam, to bolo dobré čítanie s dávkou kvality. Vtipu bolo opäť raz požehnane a bavila som sa teda poriadne. Po konci sa teším na ďalší diel, ktorý je už dúfam vo fáze písania, pretože po tomto konci sa ho neviem dočkať. Priznám sa tiež, že možno som čakala väčšie napätie, ale až tak mi to nevadilo. Preto knihu som hodnotím kladne, za vtipné momenty či dobré postavy. Knihu a tiež celú sériu preto naozaj odporúčam a hodnotím štyrmi hviezdičkami

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému obchodu Preškoly.sk.