RECENZIA: Kateřina Petrusová - Pekáč buchet

Autor: Kateřina Petrusová
Názov: Pekáč buchet
Vydavateľstvo: Fragment ČR
Počet strán: 160
Hodnotenie na Goodreads: 4.37
Hodnotenie: 4,5

Kláro, jak to s tebou vypadá od půl devátý do osmi ráno... Tak túto pesničku Klára, expertka na varenie a redaktorka ženského časopisu, naozaj nenávidí. Jedlo je jej všetko, upravovať recepty, vymýšľať nové a objavovať tie dávno zabudnuté. Chodenie do fitka je pre ňu nutnosť, aby nevyzerala ako pečená buchta. Hoci tej nikdy neodolá... Matouš je zas profesionálny športovec. Lezie po horách, zamrznutých vodopádoch alebo len tak na lezeckej stene v telocvični. Samozrejme každý kúsok jeho tela zdobia svaly. A na bruchu má poriadne "pekáč buchiet", nič však nie je lepšie než tie pečené. Týchto dvoch úplne rozdielnych ľudí spojí jedno stretnutie. Ale láska ide cez žalúdok...

Kateřina Petrusová je momentálne na výslní českej súčasnej literárnej scény. Vtipné dialógy, romantika, napätie, tak toto s láskou pridáva do svojich kníh, ktorých snáď nikdy nebudem mať dosť. Pre mňa to je jedna z najlepších moderných autoriek, po ktorej knihách asi siahnem naozaj vždy. Jej debutová séria Bavettovi či román S hlavou v oblacích pejru boli úplne dokonalé. S Pekáčem buchet to nebolo inak. Bol skvele napísaný, postavy originálne a vtipné a dej bol perfektne rozvrhnutý. Príbeh mal skvelú gradáciu, úroveň, správnu dĺžku a minimum prázdnych miest. Takže čítanie bolo pre mňa záležitosťou na pár hodín, ktoré som strávila kvalitnou zábavou.

Keď si pripomeniem postavy, hneď poviem, že sme sa stretli so širokým spektrom charakterov. Každá z nich mala perfektný humor, čiže približne s deväťdesiatimi percentami sme sa bavili a smiali. Klára bol úplne skvelá. Z každého jej receptu mi až tiekli slinky. Páčila sa mi jej veselá povaha, hlášky, zamestnanie či kuráž. Matoušbol taký "kvietok." Divý, neskrotný, večne vysmiaty a odvážny. Určite si ma získal už od prvého momentu, takže pri ňom rozhodne nie je čo riešiť. Z ostatných postáv bola skvelá Míša, tie jej zážitky, no čo vám poviem, bola úchvatná.

Priznám sa, že na tejto knihe mi tiež učarovali recepty na začiatku každej kapitoly. Nielenže som z nich bola hladná, ale aj som mala neskonalú túžbu vedieť variť. Ale smola, takže som sa len mohla kochať veľmi jedlou obálkou a chutnými receptami ako z kuchárskej knihy. Piata kniha Katky Petrusovej ma preto rozhodne nesklamala, ale veľmi bavila a jej čítanie som si neuveriteľne užila. Takže ak máte radi humor Pekáč buchet je pre vás ten pravý a zamilujete si ho rovnako ako ja. Taktiež vám odporúčam aj autorkinu sériu Bavettovi, kde nájdete napätie, lásku, vtip, akciu či romantiku. Mnohé z menovaného má aj táto útla knižôčka, čo jej však na kvalite neuberá, ale skôr pridáva. Ja ju hodnotím štyri a pol hviezdičkami, ktoré si náležite zaslúži a tiež sa teším na ďalšiu autorkine knihy!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem portálu PreŠkoly.sk.
Knihu si môžete objednať na tejto adrese