RECENZIA: Emma Hart - Hrej férově

Autor: Emma Hart
Originálny názov: The Right Moves
Vydavateľstvo: Galatea
Počet strán: 221
Séria: The Game
Hodnotenie na Goodreads: 4.02

Abbi Jenkinsová má za sebou zložité životné obdobie. Jej minulosť je pokrytá tmavými fľakmi mučiacich spomienok. Pearce ju zruinoval. Depresie jej berú reálnu šancu na život a stále ju pokúšajú ublížiť samej sebe. Balet je jej jedinou záľubou, ktorá jej pomáha prežiť a bojovať. Preto si stanoví cieľ, za ktorý je ochotná bojovať a to veľmi tvrdo. Skúšky na prestížny Julliard sa blížia a preto Abbi navštevuje baletnú školu, kde stretne Blaka Smitha. Tento mladý Angličan sa odsťahoval do New Yorku aby si splnil svoj sen a stal sa profesionálnym tanečníkom, ale tiež aby zabudol na útrapy z minulosti. Ich životné cesty sa spájajú hlavne kvôli obdobným problémom, ako si dokážu navzájom pomôcť?

Populárna séria Emmy Hart The Game si ma naozaj získala. Tretí diel s názvom Hrej férově ma však prekvapil. Kvalitou sa vyrovnal predchádzajúcim dielom, avšak prekvapil ma zmenou prostredia či vážnosťou zápletky. Obe hlavné postavy mali za sebou zložitú životnú skúšku. Abbi bola týraná priateľom ktorý ju psychicky zničil. Blake zas tragicky stratil sestru. Oboch postihla obrovská strata, seba či už niekoho blízkeho. Emma Hart použila aj v predchádzajúcich dieloch námet, kde hlavné postavy mali za sebou nepríjemné spomienky či ťažké životné udalosti. Prišlo mi však, že v Hrej férově to úplne vygradovala a námet ma dostal. Čítanie tejto knihy som si neskutočne užila a prečítala som ju na jeden dúšok.

S postavou Abbi Jenkinsovej sme sa stretli už pri predchádzajúcich dieloch. Abbina minulosť bola neskutočne komplikovaná a ničivá. Preto veľmi oceňujem jej posun a tiež snahu ísť ďalej, zabudnúť na minulosť a splniť si sen. Považujem ju za veľmi silnú a odvážnu postavu, ktorá si ma určite získala a tiež inšpirovala. Blake ma tiež oslovil, mal v sebe odvahu a chtivosť, čo si veľmi cením. Spolu som ich brala ako veľmi príjemnú dvojicu, ktorý mali podobný osud, ktorý sa s nimi nepekne zahral. Potešilo ma, že sa na scéne objavili Braden s Maddie, ktorí to skvelo doplnili. V knihe sa totiž stretávame s veľmi malým množstvom postáv, čiže by ste ich spočítali na prstoch. Nebol tam teda práve dav, ale vôbec mi to nevadilo, pretože mali postavy dostatok priestoru na vývin, ktorý bezpodmienečne nastal.

Autorka využila tému, ktorá je podľa mňa veľmi aktuálna. Tým námetom alebo myšlienkou je sebapoškodzovanie, v ktorom hľadá únik či pomoc neuveriteľne množstvo ľudí. Nenápadné jazvy, rezy a podobne. Ľudia, ktorí toto vykonávajú sú emočne a citovo na dne, preto hľadajú pomoc. Preto si myslím, že ľudia by mali takýmto ľuďom pomôcť a to nie odsudzovať. Okrem tohto sa mi tiež páčil priebeh príbehu, postupná gradácia a vývin deja, čo beriem ako veľké plus. Osobne si myslím, že v knihe nie sú žiadne negatíva, čiže čítanie som si veľmi užila. Rozhodne sa teda teším na štvrtý a zatiaľ posledný diel tejto skvelej série s názvom Hrej Vabank, ktorý vydá Galatea už na jar! Hrej férově si však odo mňa odnáša hodnotenie päť hviezdičiek!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Galatea.