RECENZIA: Kerstin Gier - Zelená jako smaragd

Autor: Kerstin Gier
Originálny názov: Smaragdgrun
Počet strán: 418
Séria: Drahokamy
Hodnotenie na Goodreads: 4.24

Gwendolyn Sheppardová má zlomené srdce. Gideon de Villers si získal jej srdce a stal sa jej prvou životnou láskou. Ale teraz ju kruto využil a sklamal. Mladý cestovateľ v čase jej vyznal lásku, ale ako sa ona dozvedela bola to len bohapustá lož. Ich nepriateľ, knieža Saint Germain, však nespí a ďalej spriada temné plány. Svet sa zatočí a ich ciele naberú úplne iný smer, až dosiaľ kým sa nestane niečo nečakané. Životy všetkých sú ohrozené a naši hlavní hrdinovia môžu prísť o to najcennejšie, môžu stratiť jeden druhého. Ale láska nepozná ten správny čas a pomotá im hlavy. Čo je, ale dôležitejšie, keď do toho príde dávne tajomstvo?

Kerstin Gier a jej sériu Drahokamy som vám predstavovala už v recenziách na prvé dva diely. Táto séria je obrovský svetlý bod nemeckej súčasnej literatúry a jej čítanie som si užila do slova a do písmena. Tretí diel, Zelená jako smaragd, bol geniálnym vyvrcholením perfektnej série, ktorú som si absolútne zamilovala. Čítala som to s úplným nadšením a nemohla som od neho odtrhnúť. Autorka napísala dokonalý príbeh s množstvom vtipných prvkov či romantiky. Rovnako nechýbalo napätie, ktorého tam bolo naozaj požehnane. Pri nejednom konci kapitoly som bola na konci s nervami. Bolo to skvele napísané a Gierová je určite jedna z najlepších nemeckých autoriek, takže túto sériu môžem len vrelo odporúčať.

Čo si najviac cením na tejto sérii je, že autorka nepoužila žiadny trápny milostný trojuholník, ktorý nájdete v každej druhej tínedžerskej sérií. Po celú dobu to boli len Gideon a Gwendolyn, ktorí sú obaja skvelé a hodnotné postavy. Na Gwenny sa mi páčil jej zmysel pre humor, priebojnosť, inteligencia a jedinečnosť. Na začiatku príbehu mi jej bolo neskutočne ľúto, pretože Gideon ma svojimi činmi naozaj sklamal. Príjemne ma však prekvapil jeho mladší brat Raphael, ktorého sme mali možno spoznať v predchádzajúcom dieli. Tam na mňa pôsobil ako taký grázlik, tu už bol príjemnejší a zdá sa mi, že došlo k vývoji jeho postavy. Taký Xemerius naozaj nesklamal. Jeho vtipné a neopakovateľné hlášky sú nezabudnuteľné a knihu dokonale doplnili. Tiež skvelou postavou bola Madam Rossini, ktorá bola vážne úžasná. Zlé postavy ma moc nezaujali, skôr mi liezli na nervy a čakala som kedy to s nimi pôjde dole.

Záverečný diel Drahokamov nemôžem hodnotiť inak ako nadpriemerne kladne. Autorka zapojila širokú fantáziu a napísala perfektný príbeh s dokonalými postavami. Perfektne sa to číta, je to  totiž zaujímavý, originálny a vynikajúci román pre mladých. Ak máte radi cestovanie časom v trošku netradičnej forme, určite siahnite po tejto sérii. Ja túto knihu a rovnako aj tie ostatné od Kerstin Gier, považujem za jedny z najlepších, aké som tento rok čítala. Takže ako záver série to hodnotím veľmi vysoko. Je to vážne dobrá kniha so svižným príbehom, v ktorom nenájdete nudné pasáže, ale len plnohodnotný príbeh plný napätia. Za mňa päť hviezdičiek a vy nezabudnite vyskúšať túto perfektnú sériu, či najnovšiu sériu Kerstin Gierovej Silber

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu iPark.