RECENZIA: Ransom Riggs - Domov pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej

Autor: Ransom Riggs
Originálny názov: Miss Peregrine's Home for Peculiar Children
Vydavateľstvo: Kalligram
Počet strán: 352
Séria: Miss Peregrine's Peculiar Children
Hodnotenie na Goodreads: 3.78

Rodinná tragédia šestnásťročného Jacoba privedie na vzdialený ostrov neďaleko Veľkej Británie. Na opustenej časti tohto strašidelného miesta nachádza rozvaliny Domova pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej. Keď prechádza po zabudnutých miestnostiach nachádza hračky, postele, ale žiadne telá detí, ktoré mali zomrieť pri strašnom nešťastí. A tieto deti určite neboli normálne, boli neobyčajné. Alebo žeby boli nebezpečné? Možno boli na ostrove z nejakého dôvodu, a to sa snaží Jacob zistiť. Možno tam ešte stále sú. Jeho starý otec, o ktorého prišiel totiž na tomto ostrove vyrástol. Zahĺbte sa do neobyčajne zvláštneho príbehu, z ktorého vám naskočí husia koža.

Debutový román Ransoma Riggsa si získal svet. Zvláštny strašidelný román doplnený starými zvláštnymi fotografiami. Musím priznať, že pri knihách sa naozaj nerada bojím a horory neznášam. Pri čítaní tohto neobyčajného románu som sa však bála poriadne. Autor premyslel túto knihu to posledného detailu, je prepracovaný od samotného začiatku až po úplný koniec. Čitateľ si príde rozhodne na svoje, nezáleží na tom, či je to tínedžer alebo dospelý. Námet, ktorý Riggs použil je rozhodne veľmi originálny, pretože má štipku všetkého dobrodružstva, romantiky, hororu či nadprirodzena.

Príbeh je rozprávaný z pohľadu Jacoba. Z počiatku nám hovorí o svojom starom otcovi, ktorý mu rozprával o svojom detstve. Tie príbehy boli veľmi zvláštne, preto si čitateľ pomyslí, že jeho dedko bol blázon a zážitky si vymyslel. Znelo to totiž veľmi nadprirodzene a neuveriteľne, je to ale perfektnou vložkou knihy. Jacob bol však veľmi odvážny, nadaný a zároveň zvláštny hrdina. Určite to nebol hrdina k pohľadaniu, úžasný výzor, namakané svaly a podobne. Skôr obyčajný chalan, ktorý nakoniec nemusí byť úplne normálny. Zverenci slečny Peregrinovej, ani ona samotná, rozhodne tiež neboli bežné postavy. Veľmi sa mi páčili, aj keď zo začiatku mi naháňali strach. Všetky postavy, s ktorými sa čitateľ v tejto knihe stretne, nie sú klasické a rozhodne nie bežné. Určite si ich však obľúbi.

Táto kniha ma zo začiatku naozaj strašila. Nakoniec to však bola správna šálka kávy a čítanie som si neskutočne užila. Fantázia Ransoma Riggsa sa zdá naozaj nekonečná a nepredvídavá, pri čítaní sa naozaj budete báť otočiť stránku či listovať v obrázkoch. Ja som si jeden obrázok pozrela náhodou a fakt som sa bála, preto som už radšej nelistovala. Čítanie som si napriek strachu užila, je tam veľa dynamiky a vždy sa niečo deje, preto je príbeh pútavý a veľmi dobre sa číta.  Pre mňa to bol skvelý čitateľský zážitok, ktorý som si veľmi užila a rada si ho zopakujem. Mám však aj pár výhrad, najlepšou časťou knihy bol totiž stred a záver bol mierne fádny a pomohlo by mu viac napätia. Po prvom dieli určite nezabudnite na druhý diel, ktorý vyšiel už aj v českom preklade s názvom Podivné město, ja sa naň vrhnem už čoskoro a neuveriteľne sa teším. Domov pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej si odo mňa si odnáša hodnotenie štyri hviezdičky.