RECENZIA: Nata Sabová - Hry o lásku

Autor: Nata Sabová
Názov: Hry o lásku
Vydavateľstvo: Koruna
Počet strán: 352
Hodnotenie na Goodreads: 3.73

Drahomír, prezývaný Dade, je obyčajný dedinský chalan. Keď mal osemnásť stretol na miestnej zábave dievča. Najprv z nej bola krásna tanečnica Tália, neskôr drobné dievča, ktoré si vyryl do srdca. Mladá slečna, s ktorou mohol pobudnúť len pár okamihov a zmizla rovnako rýchlo ako rýchlo sa objavila. A tak začal pátrať, dievča nik nepoznal a ak ju aj zahliadol, nevedel jej meno. Roky plynuli a keď tu zrazu ju uvidel na zastávke. Druhé osudové stretnutie tej krásnej slečny. Ale to nie je poslednýkrát čo sa videli, po treťom raze má Dade možnosť bojovať o lásku neznámej. Preto odchádza na ostrov Efra a zapája sa do súťaže Elmar. A možno sa pošťastí a získa dievča, ktoré ovládlo jeho srdce.

Pani spisovateľku Natu Sabovú vám určite nemusím predstavovať. Na konte má totiž viacero veľmi úspešných kníh, vrátane Ochrankyne, ktorá dostáva samé pozitívne hodnotenia a získala si aj mňa. Hry o lásku ma zaujali svojim námetom, ktorý mi pripomenul jemnejšie Hry o život. Čítanie to bolo veľmi pekné a oddychové. Štýl autorky bol tiež úžasný. Vyhrala sa totiž s každou vetou a v slovách , ktoré použila nám priniesla poklad v krajine príbehov. Bolo tam pár slabších pasáží, ale príbeh mal svoje čaro a čitateľa určite zajme. Autorka sa pohrala s postavami, ktoré knihu dotvorili svojou charakteristikou a činmi. Malo to zaujímavé prostredie, kde sme sa zo Slovenska dostali do exotiky a dozvedeli sa niečo nové, čo pokladám za veľké plus.

Autorka vytvorila dosť široké spektrum postáv. Dej sa odohrával na dvoch miestach a každé z nich ukázalo rôzne charaktery, či už dobré alebo zlé. Príbeh je rozprávaný z pohľadu Drahomíra, respektíve Dadeho, ktorý spoznáva mladé, ale neznáme dievča. Niekoľko rokov jeho života sa  točilo okolo hľadania tejto slečny. Preto mi Dade prišiel veľmi svedomitý, trpezlivý a inteligentný. Nebol to žiadny frajer, skôr obyčajný chalan, ktorý vie upútať svojou jednoduchosťou a dobrou povahou. Nemal žiadne prehnané požiadavky, ale keď ho niečo zaujalo išiel si za svojím. Bianka, tak sa neznáme dievča volalo, bola tiež príjemná postava. Páčila sa mi jej povaha, priebojnosť, milosť a ochota pomáhať. Okrem týchto dvoch sa stretávame aj s mnohými ďalšími postavami ako napríklad Silvo, Noro či Slávka. Tí parádne doplnili príbeh napríklad vtipom

Už z predchádzajúcich autorkiných kníh vieme, že používa prvky nadprirodzena a priniesla ich aj do jej, zatiaľ poslednej, knihy. Samozrejme opäť raz sa toho zhostila perfektne a príbeh dokonale premyslela. Hry o lásku sú teda definitívne dobrá kniha, ktorá vás vezme na výlet do vzdialenej exotiky. Určite si ju užijú rôzne generácie čitateľov pre svoju napínavosť a rozvedenie príbehu. Mám však aj pár výhrad ako napríklad niekoľko hluchých miest či zvláštne mená. Neviem ako vy, ale žiadneho Silvestra, okrem Stalloneho, nepoznám. Autorka tiež má zvláštnu tvorbu viet, čo je veľmi pekné a príbeh skvele rozvádza. Najme pri blížiacim sa koncom čitateľa čoraz viac napína. Čítanie som si preto veľmi užila a hodnotím ju štyrmi hviezdičkami. Na záver len dodávam, že sa teším na ďalšie knihy Naty Sabovej.

Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi ďakujem vydavateľstvu Koruna.