utorok, 19. augusta 2014

RECENZIA: Morgan Matsonová - Amy & Roger: Na ceste

Autor: Morgan Matsonová
Originálny názov: Amy & Roger's Epic Detour
Počet strán: 420
Hodnotenie na Goodreads: 4.08

Škola skončila a sú tu letné prázdniny. Amy má po prázdninách nastúpiť do novej školy v Connecticute. Problém je v tom, že musí ich auto priviezť z Kalifornie k novému domovu. Ona však po tom ako jej otec zomrel pri autonehode nešoféruje. Na scénu teda prichádza Roger, starý rodinný priateľ, ktorý sa chystá na roadtrip cez polku Štátov. Stačí sa len pobaliť a vyraziť tou najkratšou možnou cestou, ktorú naplánovala jej matka. Amy a Roger sa však rozhodnú na tomto šialenom roadtripe niečo zažiť a naplánujú si vlastnú trasu. A možno im to aj pomôže zabudnúť na minulosť a zahojiť staré bôle.

Kto by sa nechcel vydať na šialaný roadtrip naprieč polkou Štátov? Spoznať pamiatky, kultúru či nové jedlá? Ja osobne by som sa rada vydala na niečo podobné a chcela by som precestovať všetky americké štáty. Každý z týchto území je totiž jedinečne a má turistom čo ponúknuť. Typickou knihou, pri ktorej si spomeniem na roadtrip naprieč Amerikou je Na ceste Jack Kerouca. Tá sa považuje za základný román beatnického hnutia. Kniha o Amy a Rogerovi je však podaná omnoho jednoduchšie ako román pre mladých. Je podaná veľmi jednoducho a príjemne, dobre sa číta a čitateľovi mnohokrát prináša úsmev na perách. Autorka ju doplnila o fotky, účtenky či hudobný playlist, čo spravilo knihu originálnou, prehľadnejšou a zaujímavejšou.

Príbeh tejto knihy sa poväčšine točí o hlavných postavách - o Amy a Rogerovi. Príbeh rozprávaný z pohľadu Amy nás vezme na zaujímavý výlet po písmenkách. Obe tieto postavy majú za sebou ťažké obdobie, ktoré sa im nedarí prekonať. Amy spomína na milovaného otca, ktorý nečakane zomrel pri autonehode. Jej rodina sa rozvracia, pretože matka odišla prichystať nový domov a brat taktiež nie je pri nej. Preto zostáva na svoje pocity a problémy sama. Roger práve skončil prvý ročník na univerzite, kde sa zamiloval do dievčaťa menom Hadley. Po určitej doby ho pre nevysvetlené dôvody opustilo a to trápi jeho. Dvaja mladí ľudia, ktorí si rozumejú aj bez slov a zdieľajú svoje pocity a problémy.

Táto kniha ako by bola stvorená na leto. Okuliare na očiach, studený nápoj po ruke a nos ponorený do tejto úžasnej knihy. Áno táto kniha je skvelá, jej čítanie som si nesmierne užila a pravdepodobne ho budem opakovať každé leto. Podľa mňa je relatívne ťažké uveriť, že tento román je autorkina prvotina. Napísala to jazykom mladých ľudí a doslova ich príbeh prežila. Ich roadtrip totiž prešla aj ona. Doplnila to o neznámu , ale zaujímavú hudbu, pridala vlastné fotky a kniha bola na svete. A zožala naozaj úspech. Príbeh je doslova úžasný, napínavý, romantický, dobre premyslený a originálny. Pre mňa je to jedna z najlepších kníh tohto leta, ktorú som si užila do poslednej bodky. Za to si náležite zaslúži hodnotenie päť hviezdičiek. Ak sa vám kniha Morgan Matsonovej páčila určite si nenechajte aj ďalšie dve jej knihy a to Léto na druhý pokus a Since you've been gone. Druhá menovaná žne tento rok len samé pozitívne recenzie a vyzerá na kvalitné čítanie, ktoré si určite nenechám ujsť.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu iPark.
Knihu si môžte kúpiť na tejto adrese.