RECENZIA: Marissa Meyerová - Cress

Autor: Marissa Meyerová
Originálny názov: Cress
Vydavateľstvo: Egmont
Počet strán: 616
Séria: Měsíční kroniky (#3)
Hodnotenie na Goodreads: 4.50

Cress už od ranného detstva bývala sama v umelom satelite obiehajúcom Zem. Vďaka dlhému času, ktorý strávila len medzi počítačmi sa vypracovala na prvotriednu hackerku. Ako pôvodná obyvateľka Mesiaca, hoci je narodená ako skořábka - škrupinka, čiže bez nadania, je nútená pracovať pre krutú kráľovnú Levanu. Rozkaz číslo jedna znie vystopovať Cinder s jej spoločníkom kapitánom Carswellom Thorneom. Tí spoločne s Vlkom a Scarlet plánujú zvrhnúť Levanu z trónu, potlačiť jej inváziu na Zem a na trón dosadiť skutočnú nástupkyňu. V prvom rade však musia oslobodiť Cress a to sa im nie úplne podarí, preto sa skupina rozdelí. Cinder, Scarlet a Cress majú pred sebou neobyčajne ťažkú misiu, podarí sa im ju splniť?

Kto by už len nepoznal rozprávku o Zlatovláske väznenej vo vysokej veži, ktorú vyslobodí z pazúrov zlej čarodejnice krásny princ? Marissa Meyerová nás opäť uviedla do futuristickej verzie rozprávkových hrdiniek, ktoré si musia zmerať sily s osudom. Futuristická séria tejto autorky s názvom Mesačné kroniky sú špecifickým a populárnym dystopickým dielkom. Tretí diel je bez debaty zatiaľ najlepšou knihou tejto na počet stránok rozsiahlej série. Dej bol perfektne vygradovaný a čitateľ už naozaj nemohol nič predvídať, pretože autorka ho skvele zakamuflovala. Každučká stránka mal dej a nenašla som žiadne hluché miesta, čo je perfektná výhoda. Príbeh bol napínavý a skvele napísaný, za čo treba autorku naozaj pochváliť.

Väčšinu postav v tejto knihe už poznáme z predchádzajúcich dvoch dielov. Jednou z nových postáv je však Cress, ktorá je jednou z najlepších hackeriek. Prišla mi ako odvážna duša, ktorá sa nebála porušiť rozkazy kráľovnej Levany, aj keď za tieto činy tvrdo zaplatila. Ďalej to bola neskutočná romatička, čo mi prišlo neskutočne sympatické a milé. V tejto knihe sa viac stretávame aj kapitánom Carswellom Thornem, ktorý mal zas skvelé hlášky a perfektne dopĺňal dej. Cinder opäť bojovala za správnu vec a ohuruje čitateľov svojou statočnosťou. Scarlet tiež stála na správnej strane a bojovala ešte tvrdšie. Samozrejme to boli opäť postavy ako Vlk či princ Kai. Celkovo vytvorili skvelý tým plný originálnych a premyslených postáv.

O tom, že táto kniha a rovnako aj celá séria má obrovský potenciál som už vravela a myslím, že viacerí ste zistili, že mám pravdu. Futuristický a dystopický námet rozprávok rozhodne zaujme a je perfektne spracovaný. Autorkin štýl je neskutočne prepracovaný a od prvého dielu sa len zlepšuje. Tretí diel Mesačných kroník, ktorého gradácia, postavy a sila príbehu naozaj prilákajú čitateľov rozhodne zaujme. Od prvej stránky až po tú poslednú. Pre mňa to bolo dokonalé čítanie, od ktorého som sa nedokázala odtrhnúť a naozaj som si ho užila. Cress hodnotím najvyššie ako sa dá, pretože som si jej čítanie neskutočne vychutnala, čiže krásnych päť hviezdičiek. Autorka Marissa Meyerová, ktorá má naozaj špecifický štýl tvorby však neozaj nespí na vavrínoch a v sérii pokračuje ďalej. Okrem štvrtého dielu s názvom Winter, ktorého sa dočkáme budúci rok a bude na námety Snehulienky, tetralógiu doplnila aj o novelu, kde sa dozvieme viac o kráľovnej Levane. Toto dielko dostane názov Fairest a vyjde v januári, či sa však dočkáme aj českého prekladu je vo hviezdach. Zato posledný diel vyjde už na jar!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu iPark.
Knihu si môžte kúpiť na tejto adrese