piatok, 1. augusta 2014

RECENZIA: Bettina Belitz - Mesačné slzy

Autor: Bettina Belitz
Originálny názov: Scherbenmond
Vydavateľstvo: Fragment
Počet strán: 512
Rok vydania: 2013
Séria: Ukradnuté sny (#2)
Hodnotenie na Goodreads: 3.63
Hodnotenie: 3/5

Minulé leto otvorilo Elisabeth Sturmovej oči a ukázalo jej nebezpečný svet nočných môr. V to obdobie sa do jednej mory zamilovala. Colin Blackburn zmizol z jej života presne tak rýchlo ako sa v ňom objavil. Utrápenú Ellie však netrápi len zmiznutie lásky jej života, ale taktiež aj jej otec sa vyparil ako dym. Po nepokojných snoch sa ráno zobúdza totálne rozrušená, preto sa rozhodne odísť k bratovi Paulovi do Hamburgu. Toho však nepoznáva. Z energického mladého medika sa stal vyčerpaný a náladový chlap. A niečo skrýva, a Ellie musí prísť na to čo. Už nevie čomu veriť a komu dôverovať, no hlavne musí veriť sama sebe...

Bettina Belitz sa v Nemecku aj na Slovensku či v Čechách predstavila svojím debutovým románom Ukradnuté sny. Za túto knihu, kde sa zamerala na nočné mory, si vyslúžila veľa kritiky, ale aj uznania. Musím priznať, že autorka rozobrala zaujímavú tému, ktorú čitateľ nenájde v každom druhom YA románe. Mnoho častí veľmi záživných a pre čitateľa veľmi zaujímavých, no mnohé sú pravdupovediac nudné. Z päťsto dvanástich strán by sa dalo okresať minimálne stovku a príbeh by neprišiel o svoje čaro. Kniha by tak nabrala potrebnú gradáciu a čitateľa by možno viac zaujal. Mnohé scény a rovnako aj celý rozsah je zbytočne roztiahnutý, čiže orientácia nie je jednoduchá a stráca na pútavosti. 

Hlavou hrdinou tejto na počte stránok rozsiahlej série je Elisabeth Ellie Lassie Sturmová. Tak presne takto je toto mladé dievča oslovované po celý čas. Sama sebe tvrdí, že je odvážna, pokorná a trpiaca. Na mňa však pôsobila veľmi rozmaznane a ufňukane. Počas celej knihy čitateľ počúva ako trpí, ale málokedy bola schopná vzmužiť sa a makať tvrdšie. Pri Colinovi som usúdila, že v prvej knihe bol lepší a príťažlivejší. Aj keď aj v tejto časti mal čosi do seba. Tillmanna hodnotím asi ako najlepšiu postavu celej knihy, pretože dodal vtipné scénky a nechýbala mu odvaha či odhodlanosť.  Taktiež Gianna bola zaujímavá, ktorá zas dodala trochu originality. 

Mesačné slzy môžem dejovo pokladať za zaujímavý druhý diel série, kde rozhodne udiali podstatné veci. Nie som však spokojná akým štýlom túto knihu napísala a rozobrala príbeh. Zbytočne ju roztiahla a čitateľa núti umárať sa zbytočnými opismi a nerealistickými činmi hlavných hrdinov. Priznávam, že úplný koniec bol asi najkvalitnejšou, najkrajšou a najlepšie napísanou časťou celej tejto rozsiahlej knihy. Nemecká spisovateľka sa však pohrala so zaujímavým námetom, čo pokladám za veľké plus. Anotácia teda môže zlomiť nejedného čitateľa a prinúti ho prečítať celú knihu alebo sériu. Pre mňa bola kniha miernym sklamaním, čakala som, že v druhom dieli bude viac akcie, romantiky a nebude tam toľko zbytočností, preto ju hodnotím miernymi tromi hviezdičkami. Záverečný diel trilógie o nočných morách sa dočká slovenského vydania už 25. septembra pod názvom Tŕnistý bozk, takže si ho nenechajte ujsť! 

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment!
Knihu si môžete kúpiť napríklad na tejto adrese

5 komentárov:

  1. Knihu akurát čítam, ale už dlhšie. 1. diel mi sadol štýlom, nevadilo mi, aká divná bola hrdinka a že bola príliš sladká a zaľúbená. V 2. dieli mi zatiaľ nevadí, ale tak zatiaľ len 100 strán som prečítala 8D Súhlasím, žeby to mohlo byť tenšie, aj 1. aj 2. diel, ale zase je to taký iný štýl a mne sa tam tie opisy práveže páčia. Som rada, že v 2ke ešte nie je Colin, ja som si ho nejak extra neobľúbila v 1tke, pripomína mi večne trpiaceho Edwarda 8D Ale inak sa mi táto séria pozdáva. Na ne-americké autorky sa vždy pozerám trochu inak, lebo ich čítam pomenej a majú trochu iný štýl. Nie je to zlé, ale ja vždy rátam s tým, že na 5 hviezd to väčšinou nebude (ak nejde o Kerstin Gier, tá je úžasná).

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Toto má byť negatívna recenzia s tým, ako si mala chuť zabiť hlavnú postavu? -_-

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja som už strašne zvedavá na tretí diel :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Nečítala som ani jeden diel, ale už som o tom počula. Nateraz mám ale celej YA literatúry dosť, je toho na mňa už akosi veľa. Avšak táto séria má veľmi zaujímavé obálky a to je veľké plus :D

    OdpovedaťOdstrániť