streda, 13. augusta 2014

ADD YOURS - august 2014


Judit si pre nás po menšej pauze nachystala pokračovanie knižnej reťazovky Add Yours. No a horšie otázky si ani vymyslieť nemohla, pretože toto mi trvalo vážne dlho.

Autor s úžasným zmyslom pre humor
Je fakt veľa kníh, ktorú sú vtipné a nútia ma rehotať sa NAHLAS napríklad o jednej v noci. Mnohé knihy majú takú svoju špecifickú postavu, ktorá rozosmieva ostatných. Napríklad v Mesačných kronikách Carswell Thorne. Kniha, ktorá ma však permanentne rozosmievala bola E-maily Coco Pinchardovej. Milujem túto sériu, hoci je to totálny chic-lit, ale perfektne napísaný. Neviem ako to Robert Bryndza písal, ale ja by som sa rehotala už pri tom. Ďalšou takou, ktorá ma rozosmiala sú aforizmy od Tomáša Uleja zhrnuté v knihe Ale. Keď pochopíte ten význam, tak je to fakt vtipné, ale nie som si istá, či tento žáner zaujme všetkých. 

Autor, ktorí si to u mňa poriadne pokašľal
Stephenie Meyerová je horúcim kandidátom na toto označenie. Autorka Twilight ságy, ktorú písala fakt rýchlo ma vytočila tým, že sľúbila ďalšie dva diely Hostiteľa a stále nič. Pre mňa to bola perfektná kniha a rada by som si prečítala pokračovanie. Ale toho sa dočkám až na dôchodku, lebo Štefka sedí v Amerike na riti a užíva svoje milióniky. 

Kniha, ktorú som čítala na verejnosti... a bol z toho poriadne blbý nápad
Povedzme si to takto. Ja čítam skoro stále a skoro všade. A to zahŕňa aj školu a k tomu patria otázky Prečo zas čítaš? Čo čítaš? Je to dobré? Ale vyťahovanie záložiek z kníh, o tom by mohol môj spolužiak aj báseň zložiť, lebo fakt ho to baví. Keď som však čítala v škole Fifty shades, jeden z mojich bláznivých spolužiak mi tú knihu zobral a čítal takú tú jednu scénu nahlas. No aspoň sme sa pobavili. 
Kniha, ktorá urobila moje detstvo o niečo krajším
Mám pár kníh, ktoré mi naozaj zlepšili detstvo a pritiahli ma k čítaniu. Prvou je Princezná z Mesačného údolia od Elizabeth Goudgeovej, z ktorej si nič nepamätám, ale viem, že to bolo krásne čítanie. Ďalej to boli Kroniky Narnie. Táto séria je pre mňa prelomovou, pretože po nej som už knihy milovala.

Hrdina, ktorého každý miluje... okrem mňa
Vážne netuším. Ale Adrian Ivashkov ma v Upírskej akadémii až tak nezaujal. V štvrtom dieli trošku, ale v predchádzajúcich ani trochu. Ale netuším preto. Možno sa to zmení v Bloodlines, ale to ešte neviem.

Hrdinka, ktorá mi je podobná (na ktorú sa chcem podobať)
Keďže sa nepodobám na žiadnu (jedine tak na babu jagu), poviem na ktorú sa chcem podobať. Rada by som bola ako Tris. Ona bola neskutočne odvážna, inteligentná a milujúca. Keď totiž čítate Divergenciu a vnímate a uvažujete nad tým od prvej vety, zistíte aká je a presne taká by som chcela byť.

Postava, ktorá si ma získava viac než hlavní hrdinovia
Tillman z Ukradnutných snov. Ostatné postavy mi tam liezli neskutočne na nervy a on bol aspoň vtipný.

HOT TOPIC: Moja JEDNA rada, ktorú by som dala ostatným blogerom pri písaní recenzii (z pohľadu čitateľa)
Ostatným blogerom by som určite odporučila,aby mali vlastný názor a stáli si za ním. Aj keby si mal tú recenziu prečítať autor, on by jednoducho mal zniesť kritiku a také to pchanie do zadku nepovažujem za objektívne. Mám na mysli hlavne recenzovanie slovenských kníh, pretože vážne môže byť pre ostatných skresľujúci a nepravdivý.
Otázka na telo: Ako prežívam, keď niekto skritizuje moju obľúbenú knihu?
No keďže moje obľúbené knihu sa páčia takmer každému, veľa kritiky na ne nepočujem. Ak takýto názor počujem, trošku ma to zamrzí, to asi každého. Ale rozhodne kvôli tomu neskáčem z okna a nepácham samovraždy. Je to každého osobný názor a rešpektujem ho. 

3 komentáre:

  1. S tou štefkou si ma pobavila :D aj ja začínam byť zufala s tej spisovateľky...Hostiteľa mam ako e-knihu a planujem si to prečitať ked si kupím čitačku pretože to by som fakt nezvladla..ale k beci,po premiere Hositeľa o nej nie je ani počuť,zlakla sa či čo,chcem dalšiu jej knihu,či to bude zase taka spiovateľka ktorá napiše raz za 5 rokov a potom bude dalšych 5 rokov pisať knihu,zle štefka si to u mňa začina kaziť a to ma mrzi :(

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Súhlasím s názorom, že pchanie do zadku slovenským autorom je neskutočnéééé. Pekný článok.

    OdpovedaťOdstrániť