RECENZIA: Miroslava Varáčková - Láska z ulice

Autor: Miroslava Varáčková
Názov: Láska z ulice
Vydavateľstvo: Evitapress
Počet strán: 304
Hodnotenie na Goodreads: 4.67

Život gymnazistky Tamary nie je žiadna prechádzka ružovou záhradou. Jej mladšia sestra Sofia trpí finálnym štádiom rakoviny, matka, ktorá sa pre ňu trápi a otec, ktorú utápa svoj žiaľ v alkohole. Jedného dňa pred školou do nej vrazí neznámy mladík na kolieskových korčuliach. Ten vyzerá fakt dobre. Na hodine telesnej hodine mladík predstaví ako zastupujúci profesor. Tak to už je ťažký oriešok. Jej záujem o Nora však neupadá a vyzerá to tak, že ani Tamara mu nie je ľahostajná. Ich vzťah nevyzerá najružovejšie, no to však sa môže úplne zmeniť v jedinom momente a nič nemusí byť také ako sa zdá!

Láska z ulice je dielkom už známej Mirky Varáčkovej. Autorka, ktorá vždy ukáže čitateľovi niečo nové ani tentokrát nesklamala. Táto na pohľad útla knižka je plná vnímavo napísaného textu, ktorý môže nejednému čitateľovi vtesnať slzy do očí. Pre mňa to bolo úžasné čítanie na pár hodín, pretože veľmi ťažké odtrhnúť sa od napínavého príbehu. Zo začiatku pôsobí ako bežný román pre tínedžerky o lásky, postupne však tak graduje a naberá na obrátkach. Časť tejto knihy rozoberajú aj citlivú tému rakoviny, ktorou trpí hrdinkina sestra. Táto choroba, ale aj mnohé iné ničia ľudské životy ako na objednávku. Zároveň to je úžasné oddychové čítanie, ktoré už podľa anotácie zaujme.

Tamara, ktorá je hlavnou hrdinkou tejto knihy nemá ľahký život. Má život plný bolesti, ktorá sa nedá len tak prekonať. Z veselej osoby sa tak veľmi rýchlo stalo smutné dievča so slzami v očiach. Práve preto mi jej bolo veľmi ľúto. Inak to bolo obyčajné dievča, ktoré sa rado bavilo s priateľmi a užívalo si života. Jej typickou vlastnosťou bolo to, že moc nedokázala ukázať svoj názor. Inak bola úplne fajn baba, na ktorej mi však vadila jedna vec a to, že čas od času si zapálila nejakú tú cigaretu, čo podľa mňa dievčatám nepristane. Zaujímavou postavičkou bol jej kamarát Robo, ktorý bol vždy poruke a mal netradičný názor na život. Keď sa jej do cesty priplietol Noro, dosť jej pomotal hlavu. On bol veľmi príťažlivý, vyšportovaný. Proste človek, ktorého šport neunavuje ale nabíja. Spolu vytvorili zaujímavú symbiózu a úžasnú dvojicu. Páčilo sa mi prostredie, kde Noro pôsobil, či už koníčky, ktoré bola alebo športy, ktorým sa venoval.

Príbeh, ktorý ma dostal a naozaj donútil sa  zamyslieť je práve dej tejto knihy. Dostala ma tá jednoduchosť rozprávača, ktorý rozpráva tak úžasne zamotaný príbeh. Po Troch krokoch do pekla autorka opäť napísala príbeh s úžasnou pointou a srdcervúcim námetom. Páčilo sa mi úplne všetko, zápletka, spracovanie či postavy. Dej nebol zbytočne rozťahaný a bol doplnený zaujímavými prvkami ohľadom športu, respektíve  o korčuľovaní či skateboardingu. Práve túto knihu hodnotím najlepšie ako sa dá, pretože čitateľa láka a nepustí ho až poslednej vety. Láska u ulice si teda odo mňa odnáša päť hviezdičiek z piatich. Ak vás láka táto kniha, určite siahnite aj po ďalších autorkiných knihách, ako napríklad Prežila som svet, Tri kroky do pekla či Anjeli noci. Všetko sú to krásne oddychovky, ktoré zaujmú nejednu milovníčku (či milovníka) slovenskej literatúry!

Za poskytnutie recenzného výtlačku tejto knihy veľmi pekne ďakujem autorke!
Knihu si napríklad môžete kúpiť na tejto stránke.