RECENZIA: Kerstin Gierová - Rudá jako rubín

Autor: Kerstin Gierová
Originálny názov: Rubinrot
Počet strán: 336
Séria: Drahokamy
Hodnotenie na Goodreads: 4.14

Šestnásťročná Gwendolyn Shepherdová pochádza z rodiny, ktorá je špecifická svojím nezvyčajný rodinným génom, ktorý sa dedí už niekoľko generácií. Len niekoľko žien jej rodiny zdedilo túto schopnosť a to cestovať v čase a vracať sa do hlbokej histórie. Na druhej strane je tu rodina de Villiersovcov, kde sa tento gén dedí v mužskom pokolení. Posledným dedičom je mladý a príťažlivý Gideon. Gwendolyn by však túto vlastnosť nemala mať a ani po nej netúži, jej sesternica Charlotte totiž sa na ňu pripravovala celý život. Ako dedička týchto špeciálnych schopností by mala prispieť svojou krvou do chronografu a odhaliť tajomstvá, podarí sa to?

Rudá jako rubín je kniha, ktorú si mnohí zamilovali. Skvelá téma cestovania v čase prilákala obrovské množstvo ľudí a mala teda čím. Príbeh je vyrozprávaný priam majstrovsky a čitateľa zaujme už od prvej strany. Tiež sa mi veľmi páčil preklad tejto knihy, ktorý bol naozaj perfektný. Čítanie tejto knihy mi zabralo jediný deň a užila som si každú jednu vetu. Musím však priznať, že pár miest ma nebavilo, ale vzápätí si ma však príbeh svojou silnou dejovou líniou pritiahol späť. Páčilo sa mi tiež zapojenie vtipných prvkov, ktoré príbeh veľmi dobre doplnili a oživili. Dokonalé taktiež bolo aj dobové oblečenie.

Gwendolyn som si veľmi obľúbila, je totiž správne šialená, vtipná a odviazaná. Jej rodina sa mi priam protivila a ona tak správne vynikala. Česť výnimkám, pretože niektorí boli naozaj zaujímaví. Páčilo sa mi, že nebola povýšenecká a namyslená, pretože niektorí členovia jej rodiny tak pôsobili a čitateľ si ich nemusí obľúbiť. Charlotte totiž zo začiatku pôsobila milo, ale postupom času sa totálne obrátila a zmenila sa alebo skôr ukázala svoju pravú tvár, ktorá vôbec nie je prívetivá. Aspoň teda pre mňa. Gideon bol zas prvý opak. Zo začiatku mi liezol na nervy, aj keď vyzeral veľmi dobre. Neskôr však ukázal, že nie je žiadny hlupák ale milý chlap. Tiež sa mi páčil duch James, ktorý nadľahčil atmosféru a spríjemnil nejednu situáciu.

Prvý diel zo série Drahokamy hodnotím len veľmi kladne a považujem ho za dokonalé čítanie pre mladých ľudí. Je to pútavý príbeh plný dobrodružstva a skvelých postáv, ktoré si mnohí obľúbia. Netuším čo by som jej mohla vytknúť, pretože je napínavá, perfektne napísaná, dokonale preložená a jednoducho ju môžem považovať za skvelý kúsok young adult literatúry. Pre svoj obrovský úspech sa prvý diel Drahokamov dočkaj aj filmovej verzie, ktorá v nemčine vyšla pod názvom Rubinrot. Druhý diel série sa volá Modrá jako safír a v ňom sa čitateľ ešte viac ponorí do krásneho príbehu Gwendolyn a Gideona. Ak vás téma cestovania v čase zaujala, určite siahnite po tejto sérii, ktorá jej jednou z najlepších v tejto oblasti. Pre mňa to je dokonalé čitanie, ktoré si určite našlo a aj nájde veľké množstvo fanúšikov. Taktiež musím pochváliť obálku, ktorá je dokonalá a aj takmer nemožné sa na ňu vynadívať, aj celkové grafické spracovanie knihy. Ja ju môžem len hodnotiť 4,5 hviezdičkami a popriať pekné čítanie!

Za poskytnutie recenzného výtlačku tejto knihy ďakujem internetovému kníhkupectvu iPark.
Knihu si môžete kúpiť na tejto adrese.