pondelok, 2. júna 2014

Ľubomír Piro - Keď láska bolí, aj chlapi plačú

Autor: Ľubomír Piro
Názov: Keď láska bolí, aj chlapi plačú
Vydavateľstvo: Libix/Self published
Počet strán: 160
Rok vydania: 2013
Hodnotenie na Goodreads: 3.00
Hodnotenie: 3/5

Mladý čašník Filip priťahuje ženy aj mužov už od prvého pohľadu. Krásne telo, úprimný pohľad a milý úsmev. Do jeho života prichádza láska v podobe Laury, študentky, ktorá ho okúzli na prvý pohľad. Jeho city sa však zmenia po tom ako v novom zamestnaní spozná Reného. Vďaka nemu zistí, že nedokáže milovať ženy, ale muži sú tí, ktorí ho priťahujú. Láska ho však sklame. A nie raz. Jeho život ho privádza na klzké chodníčky, ktoré môžu privodiť pád. V kariére sa mu však neskutočne darí, láska však stále bolí a občas prichádzajú aj slzy. 

Keď sa mi naskytla možnosť prečítať si túto vzhľadom útlu knižku, neváhala som. Zaujal ma hlavne jej kontroverzný námet. Mnoho ľudí má v súčasnej dobe problém prijať homosexuálov za seberovných a prijať ich do spoločnosti, a možno preto svoje city nemôžu tak úplne prejaviť verejne. Obzvlášť na Slovensku je to skôr téma, ktorú si mnohí nepripúšťajú. Ale mňa zaujala. Či už v tejto knihe, alebo iných. Alebo aj v reálnom živote. Príbeh bol dobre premyslený, hoci mi prekážalo, že hlavný hrdina si až v polovici knihy uvedomil svoju skutočnú tvár a orientáciu. Lebo môže sa stať, že človek si nie je istý, ale on sa doslova zo dňa na deň zmenil, aspoň tak mi to prišlo. Ale musím priznať, že to príbehu pridalo na originalite a zaujímavosti.

Hlavný hrdina Filip je zaujímavá postava, aj keď som si ho vedela predstaviť aj v inom svetle. Páčil sa mi jeho kariérny postup, aj keď si myslím, že nie každému sa môže podariť len tak vydarene meniť zamestnania a zvyšovať méty. Za to v milostnom živote mu to moc nevychádzalo. Ľudia, do ktorých sa zamiloval mnohokrát neboli takí, akí sa zdali. Zrádzali, podvádzali a ukazovali jedny z tých najhorších ľudských vlastností. Z ľudí, ktorých mal okolo seba sa mi páčil kolektív z redakcie, ktorej členovia dopĺňali knihu o vtipné momenty. Z jeho priateľov sa mi páčil Sebastiano svojou exotickosťou, Adam svojou skromnosťou a ostatní ma moc nezaujali, pretože ma sklamali.

Táto kniha ma zo začiatku zaujala svojou nezvyčajnosťou. Musím jej však vytknúť viacero vecí. Našla som veľa štylistických chýb, pretože viacero viet by som preštylizovala a zmenila. Takou ďalšou vecou by bolo to, že by som zmenila rôzne citové poblúdenia, pretože tých vzťahov tam bolo naozaj dosť. Veľmi ma však zaujal koniec, ktorým bol skvelým rozuzlením všetkých strastí, ktoré sa Filipovi stali. Toto bolo jedným z mnohých plusov, za ktoré si odo mňa kniha odniesla tri hviezdičky. Je to oddychové čítanie a myslím, že autor nám má ešte čo ukázať v ďalších knihách. Príbeh hlavného hrdinu Filipa totiž nekončí a mal by pokračovať v druhom dieli tohto románu. Rovnako môžte siahnuť aj po ďalšej autorovej knihe s názvom Ľadová vášeň.

Za poskytnutie recenzného výtlačku tejto knihy veľmi pekne ďakujem autorovi.

2 komentáre:

  1. Zatím jsem o ní nečetla, ale tvá recenze mě zaujala. Poohlédnu se po ní :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. No neviem, téma homosexuality mi vôbec nevadí, ale z tohto celého mám dojem, že to je vlastne ako román pre ženy, len tentokrát je hlavnou postavou muž. Ale môže to byť zaujímavé rozšírenie si čitateľských obzorov :) A tie štylistické chyby, to pri self-published trochu aj prehliadam, lebo však ten príbeh neprešiel toľkými korektúrami :)

    OdpovedaťOdstrániť