RECENZIA: Vita Jamborová - Srdcová dáma

Autor: Vita Jamborová
Názov: Srdcová dáma
Vydavateľstvo: Evitapress
Počet strán: 264
Hodnotenie na Goodreads: 5.00

Rebeka je v civile programátorka, v súkromí však pôsobí ako veštica. V jej rodine a po generáciách dedia zvláštne schopnosti. Keď však narazí na ducha mŕtveho muža, ktorého varovala pred smrťou, dostane sa do nebezpečenstva aj ona. Dostáva vízie, v ktorých figuruje aj ona a môže zomrieť. Vyhľadá ju polícia a zistí, že ju má v hľadáčiku mafia a môže sa stať veľmi ľahkou obeťou. Spozná však Tibora, policajta, ktorý sa jej snaží pomôcť a nebezpečenstvo môže stihnúť aj jeho. Mafia, obchod s bielym mäsom, mágia, láska. To všetko figuruje v Rebekinom živote, ktorý sa náhle otočí o tristošesťdesiat stupňov!

Srdcová dáma je mojou prvou knihou od Vity Jamborovej. A hneď na začiatok musím povedať, že to nebol krok vedľa, pretože kniha sa mi veľmi páčila. Dej mal už od začiatku správny spád a chytil ma od prvej stránky. Autorka ma dostala svojom vycibreným štýlom, ktorý robil príbeh ešte lepším a nejedného čitateľa prinúti čítať do neskorých nočných hodín. Zvyčajne sa o veštenie, karty a podobné záležitosti moc nezaujímam, ale v tejto knihe to bolo skvele rozobrané a zaujalo ma to. Taktiež rôzne vízie, či to ako prišla Rebekina rodina k magickým schopnostiam. Musím priznať, že je to jedna z málo slovenských kníh, ktoré ma takto bavili! Prvky mágie spojené s krimi motívom, tak takto prosím vzniká perfektná kombinácia.

Hlavná hrdinka Rebeka mi prišla trošku excentrická ale zároveň veľmi originálna a zaujímavá postava. Páčilo sa mi jej vedľajšie zamestnanie ako veštkyňa. Jej schopnosti ma doslova fascinovali, predsa len to bolo zvláštne a nezvyčajné. Všetky tie jej dary, videnie duchov a podobne sa mi veľmi páčili, aj keď mi to nepríde veľmi reálne. Jej nápadník Tibor, ktorý sa nápadne podobá Jasona Stathama ma nesmierne zaujal. Tvrdý chlap, ktorý si ide za svojim. Páčil sa mi jeho prístup k práci ale aj k Rebeke. Príťažlivosť, sila a odvaha, tak by sa ho dalo veľmi jednoducho ale špecificky identifikovať.

Túto knihu môžem hodnotiť len veľmi kladne. Má perfektný dej, originálne postavy a skvelé spracovanie. Nespomenúť neskutočne nádhernú až fascinujúcu obálku, tak to mi nedá. Lebo hneď ako som knihu zbadala naživo nemohla som z nej odtrhnúť oči. Dej ma veľmi bavil a celý príbeh som si užila do poslednej vety. Perfektné zakončenie bolo len čerešničkou na torte. Ak hľadáte skvelú oddychovku, ktorej príbeh vás naozaj zaujme až nebudete môcť odtrhnúť oči, Srdcová dáma je pre vás pravá. Dej má skvelé gradovanie, čo núti čitateľa zahĺbiť sa čítať až do samotného konca, lebo to čakanie, čo sa môže stať ďalej je hrozné.
Ak budete mať po dočítaní chuť si pozrieť Kuriéra je to úplne v poriadku, pretože to postihne asi každú čitateľku. Je to len obohatením deja, pretože pár týchto ľudí, ktorí sa našli mal medzi sebou skvelé chémiu.
Ja môžem túto knihu hodnotiť len piatimi hviezdičkami, pretože som si ju veľmi užila a príbeh sa mi veľmi páčil. Taktiež sa neviem dočkať ďalších autorkiných kníh!

Na záver by som chcela veľmi pekne poďakovať autorke, že mi túto knihu poskytla.
Vy si ju môže kúpiť napríklad na tejto adrese.