utorok 13. mája 2014

RECENZIA: John Green - Na vine sú hviezdy

Autor: John Green
Originálny názov: The Fault In Our Stars
Počet strán: 240
Hodnotenie na Goodreads: 4.49

Šestnásťročnej Hazel Grace Lancasterovej diagnostikovali rakovinu štítnej žľazy, ktorá metastázovala do pľúc. Jej matka ju donúti chodiť do podpornej skupiny, kde spozná Augusta Watersa. Ten má za sebou rakovinu kosti a amputáciu nohy. Spája ich láska ku knihe s názvom Kráľovská trýzeň a boj o holý život. Ich vzťah sa rozvíja a Augustus sa rozhodne využiť svoje jedine želanie a vezme Hazel do Amsterdamu, kde vyhľadajú autorka ich obľúbenej knihy, aby im prezradil záver. Nevyspytateľná choroba sa však musí opäť prejaviť a všetko krásne je v jedinom okamihu preč. Romantický príbeh, ktorý dojme viac ako jednu generáciu!

Kniha Na vine sú hviezdy má mnoho fanúšikov po celkom svete. John Green rozobral práve v tejto knihe veľmi citlivú tému a to rakovinu. Vtipné prvky, čo tieto časti odľahčilo a čitateľa pobavilo. Celý príbeh je nabitý obrovskou emóciou a práve to svedčí o rozprávačskom majstrovstve Johna Greena. Mnoho ľudí sa neudržalo a rozplakalo sa. Avšak táto kniha nie je len o tom. Ukazuje, že rakovina nie je choroba s ktorou je možné žiť. Práve naopak aj s ňou je možné užívať si život plnými dúškami, aj keď s menšími obmedzeniami, zamilovať sa a žiť. Práve to mnohých pobúrilo, ale ešte viac ľudí to dojalo. Autor príbeh rozobral s veľkou ľahkosťou a prirodzenosťou. Aj do smutných scén zakomponoval

Hlavnou hrdinkou je Hazel Grace Lancasterová, onkologická pacientka liečiaca sa z rakoviny štítnej zľazy a pľúc. Zo začiatku knihy bola s chorobou celkovo zmierená a bola pripravená na smrť. Postupom času sa to zmenilo a začala si viac vážiť život. Potom ako spoznala ľudí, s ktorými sa bavila a užívala, jej život bol prirodzenejší aj keď si stále držala odstup a tvrdila, že je granát, ktorý môže kedykoľvek vybuchnúť. Augustus Waters bol úžasná postava, páčilo sa mi na ňom ako žil a užíval si každý moment kedy bol "zdravý". Je ho optimistický prístup a čistá láska čitateľa zaujme a láka. Asi jeho najzaujímavejšou vlastnosťou boli metafory, ktoré často používal ako napríklad pri nefajčení. Spoločne mali krásny vzťah a ich spoločná chémia veľmi priťahuje čitateľov.

Táto kniha mňa osobne veľmi zaujala, moc sa mi páčila a niekoľkokrát ma rozplakala. Green vložil do každej jednej vety obrovskú inšpiráciu a dávku odvahy. Určité hlášky z tejto knihy budú za niekoľko rokov také legendárne, pretože nemusíte ani čítať knihu a tie riadky vás zaujmú. Ak váhate, či vás nepobúri je to možné, ale oplatí sa jej dať šancu. Práve tento mesiac vydavateľstvo Ikar vydáva túto knihu v novej filmovej verzii s obálkou s hlavnými hrdinami. Tá vychádza 28. mája. Na jeseň tiež vychádza ďalšie dielko z Greenovho pera a to Papierové mestá. Na vine sú hviezdy je kniha, ktorá zaujme celé generácie a má guráž pritiahnuť a prinútiť ľudí odhodlať sa, aby skutočne ukázali akí naozaj sú. Už v júni sa filmová podoba tejto knihy dostane aj do našich kín, tak si ju nenechajte ujsť. Na záver musím dodať, že kniha je perfektne spracované, geniálne napísaná a príbeh je až neuveriteľne dobrý, takže za mňa je to päť hviezdičiek.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu iPark.
Knihu si môžete kúpiť za skvelé cenu kúpiť na tejto adrese