štvrtok, 15. mája 2014

FILM: Divergent

Réžia: Neil Burger
Scenár: Evan Daugherty
Rok: 2014
Na námet knihy: Divergent by Veronica Roth
Hodnotenie na IMDB: 7.4
Hrajú: Shailene Woodley, Theo James, Zoe Kravith, Kate Winslet, Ashley Judd, Jai Courtney, Ray Stevenson, Miles Teller, Ansel Elgort, Maggie Q

Vo svete budúcnosti sú ľudia rozdelení na päť frakcii podľa svojich dobrých vlastností. Každá uznáva iné hodnoty, spoločne ale vytvárajú harmonický celok. Lenže hlavná hrdinka Tris do žiadnej frakcie nezapadá a test ukáže, že je divergentná - alebo má predpoklady alebo talent vyhovujúci viacerým frakciám. Systém okamžite ukáže svoju odvrátenú tvár a z Tris sa stáva lovená zver. Kto je iný znamená hrozbu. A hrozbu treba zlikvidovať.

O tom, že kniha Divergencia je perfektná vieme všetci. Celá séria je originálna, skvele napísaná a napínavá. Hneď na začiatok o filme poviem, že ho považuje za jedno z najlepšie spracovaných kníh. Scenár sa veľmi držal knihy, čo bolo super. Urobili síce niekoľko zmien, z ktorých nie všetky boli super. Dosť mi tam napríklad chýbal Uriah. Určité rozdiely tam teda boli, ale divákovi vôbec nevadia. Film je napínavý, pútavý a skvele spracovaný. Shailene Woodley je asi najlepšia Tris, aká mohla byť. Rovnako aj ostatní herci sa svojich rôl zhostili kráľovsky. Kate Winslet bola ako Jeanine úžasná, predsa len je to ostrieľaná herečka. Veľmi sa mi páčilo futuristické zobrazenie Chicaga, lebo občas mi robilo problém pri knihe predstaviť si plot a podobné záležitosti. Myslím si, že na Divergencii sa dalo aj pobaviť a to na určitých gestách a pohľadoch hercov. Respektíve Theove prevracanie oči, a podobne. Určite si tiež nezabudnite vo filme všimnúť samotnú autorku, ktorá sa vo filme objavila. Film sa mi moc páčil sa ja ho hodnotím len 10 z 10! Ak váhate, či na film zájsť do kina, určite neváhajte a choďte, oplatí sa to!




4 komentáre:

  1. Viděla jsem ho ještě před premiérou u nás (pirát) a chtělo se mi hrozně spoilerovat, jak moc to bylo dokonalé! :) A Four? Ach... <3

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Som nadšená. V kine som bola už 2x a rozhodla by som išla aj po tretí krát. Veľmi ma potešilo to že sme sa na filme aj dokázali zasmiať. Samozrejme, predpremiera bola najlepšia pretože celá sála bola zložená z ľudí ktorý knihu určite čítali a bolo to vidieť na ich tvárach aj na slovách napríklad pri scéne kedy sa ma objaviť Tobias. Všade som počula len - už to bude, už ho za chvíľu uvidíme. A to nehovorím o povzdychoch a o holke ktorá nato povedala - vidím že všetci prežívajú orgazmus :D
    Čo ma ešte teší je soundtrack. Naozaj skvelý výber piesní :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Úplný súhlas, vystihla si to. Akurát autorku som si nevšimla, no toto.:( :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. neeee a ja ten film jeste nevidela jsem nemocna ale tak moc bych tam chtelaaaa vsichni o tom pisou achjoo :( pekny clanek

    roo.rachel.1987@gmail.com
    SOUTĚŽ O ODZNÁČKY A KNÍŽKU
    http://rachel-roo.blogspot.cz/2014/04/velka-knizko-placickova-soutez.html

    OdpovedaťOdstrániť