sobota 17. mája 2014

ADD YOURS: Knižná edícia (MÁJ)

 Judit z knižného blogu MAWOB v aprilí spustila knižnú reťazovku pod názvom Add yours, v ktorej máme odpovedať na niekoľko otázok. A hneď na začiatok poviem, že som sa veru zapotila...

I. Autor, pri ktorého cliffhangeroch si idem vytrhať vlasy
Tri pani autorky, ktoré mám vedľa seba na poličke. Sú to Cassandra Clare, ktorej konce kníh ma idú zabiť každý jeden raz; Richelle Mead, tá ma rozrevala a skoro krvilačne zavraždila koncom tretej Upírskej akadémie a nakoniec nováčik, ktorý má na konte len dve knihy. Je to Michelle Hodkin a tá ma pri Mare Dyerovej doslova zdvihla zo stoličky. Jednoducho oni vedia ako držať čitateľa v napätí, lebo na ich nové knihy sa vrhám s nedočkavosťou a mám ich prečítané veľmi rýchlo. 

II. Autor, ktorý by mohol vydávať knihy častejšie
Tak Christopher Paolini, by mohol pokojne vydávať knihy častejšie. Ja čítam také to fantasy veľmi málo ale keď už, tak on a Kristin Cashore. A práve im dvoch to vždy tak dlho trvá, ale stojí to za to. Lebo výsledky sú vždy dokonalé :).



III. Kniha, ktorú každý vychvaľuje a ja vôbec nechápem prečo
Musím sa priznať, že neuchvátil ma Inkarceron. Tá kniha ma tak nudila, že som ju nebola schopná prečítať, pritom má samé dobré hodnotenia. Najprv ma moc nebavili ani Potomkovia, ale tí sa druhej polovici rozbehli, takže to je fajn. Ďalej ma moc nebavil Pán prsteňov, hoci xy ľudí túto sériu zbožňuje. Neviem prečo, ale myslím si, že len idú a idú a idú A to mám za sebou len prvý diel...

IV. Kniha, ktorá je v mojej knižnici najcennejším úlovkom
Pre mňa majú veľkú hodnotu tie, ktoré sú podpísané autorom. Ale aj tie, ktoré si ma získali svojim úžasným príbehom a spracovaním, čiže to sú Na vine sú hviezdy a Charlieho malé tajomstvá. A z tých podpísaných Srdcová dáma od Vity Jamborovej, Ale od Tomáša Uleja, Coco Pinchardová a Mrcha Hollywood od Roberta (a Jána) Bryndzu. Všetky tieto knihy milujem a hodnotila som ich najlepšie ako som mohla, lebo sú perfektné!

V. Postava, ktorá by si zaslúžila vlastnú knihu
Tak toto bola sakra ťažká otázka! Prvá ma napadlo Luna Lovegood z Harryho Pottera, ktorú som mala strašne rada. Bolo by zaujímavé sa pozrieť na svet jej pohľadom. Rada by som si prečítala aj nejaký prequel z Harryho a to o jeho rodičoch, Siriusovi, Snapovi atď. Potom ma ešte napadla Reneesme Cullen z Twilightu. Páčilo by sa mi vedieť ako pokračuje jej život atď.
VI. Postava, ktorú z celej duše nenávidím
Tak tých je veľa. Len z takej Divergencie by som zabila Jeanine, Petra, Marcusa... Proste ma štvú. Ďalej pani Robinsonová z 50 Shades. To bola taká krava neskutočná. Väčšinou ma dosť štvú zlé postavy, lebo ich baví zabíjať mojich miláčikov, alebo ich aspoň týrať. 

VII. Hrdina, ktorý si môže dovoliť nevyzerať perfektne
Ďalšia z takých ťažších otázok, pretože ja si vždy nájdem na postave niečo prečo sa mi páči. Ale keď som čítala nedávno Srdcovú dámu od Vity Jamborovej, bol tam Tibor, ktorý vyzeral ako Jason Statham. Čiže bol plešatý, či ja moc nemám rada. Ale na ňom proste to vyzeralo super a s tou jeho povahou a podobne. Mne sa páčil, nech si každý vraví čo chce. A rovnaký prípad bol aj Michael z Tweetni mi. 
VIII. Hrdinka, ktorú obdivujem
A je aj taká ktorú neobdivujem? Lebo ja ich väčšinou žeriem všetky také aké sú! Rose, Tris, Tatiana, Lisbeth, Tina (Tri kroky do pekla), Jeane (Tweetni mi)... Tak to sú ženy môjho srdca! Ako fakt, sú úžasné, silné a neskutočne ich obdivujem! Nemôžem sa nimi tak aspoň na jeden deň vymeniť(ale s Tinou radšej nie)? 
IX. Najlepší nie hlavný knižný pár
Magnus a Alec! Ako nehnevajte sa, ale keby mi Cassandra o nich napísala 3000-stranovú bichľu, tak som to schopná prečítať za jeden deň a noc. Milujem ich, tie ich hádky atď. A keď Magnus doslova niečo zapotí... Ich spoločné časti v Meste skla som čítala asi 50x dookola. Tiež sa mi páčili aj Elliot a Kate z 50 Shades, ale o nich tam moc nebolo... No čo už, ale Malec proste vedie!

HOT TOPIC: Videorecenzia alebo klasická recenzia? Ktorú z nich si radšej prečítam/pozriem radšej?
V poslednej dobre dosť bežné toto riešiť. Ja si rada prečítam klasickú recenziu aj pozriem video. Niekedy sa však stane, že video nedopozerám, lebo ma nezaujme. Recenzie zase nečítam každú čo nájdem, ale mnoho z nich ma naviedlo na dobré knihy. Takže recenzie vo video forme si pozriem, ale nie vždy zaujmú, záleží na vyjadrovaní a kvalite. Niektorí vo videách doslova trepú nezmysly alebo opakujú to isté. Bežné recenzie sú zase viac prepracovanejšie a kvalitnejšie, síce niektorí tvorcovia videí sú úžasní, takže tých pozerám veľmi rada.
Otázka na telo: Ja a spoilery - Používam ich v svojich recenziách? Čítam ich niekedy alebo sa im vyhýbam ako čert krížu?
Keď som s týmto blogom začínala, dosť dlho som písala hrozné recenzie, ktoré boli plné spoilerov. Prosím ani ich neskúšajte vyhľadávať, lebo vám tak maximálne napovedia ako taká skvelá kniha skončí. Teraz ich nepoužívam, ani nechcem, teda aspoň sa snažím. Občas sa však stane, že si prečítam spoiler úplnou náhodou, lebo ľudí na zahraničných stránkach na facebooku to proste baví. Tak som sa dozvedela koniec Experimentu či Tieňom pobozkanej. A taká naštvaná som už dlho nebola, lebo prezradili dôležité prvky deja a to najhoršie, čo sa v daných knihách mohlo stať. 

3 komentáre:

  1. Pěkné odpovědi. :)
    I když třeba momentálně se snažím číst Paoliniho, a i když mne to dříve fakt bavilo, tak teď se do toho prostě nemůžu vůbec začíst a místy mne to neskutečně nudí. Nechápu proč.
    Postava, která by si zasloužila vlastní knihu, je hodně těžká otázka, asi bych vybrala Selené z Loď mezi hvězdami, neboť ta novelka mi moc nestačila. Ale Luna je také perfektní volba! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Super odpovědi a tag, baví mě to číst :) Richelle Mead mě taky u VA pořádně rozsekala, ty její konce knih jsou prostě k zbláznění, ale v dobrém slova smyslu :) S těmi recenzemi a videorecenzemi to mám stejně :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Bylo by opravdu super kdyby Paolini vydával častěji! :) Inkarceron jsem ještě nečetla, ale jsem na něj hodně zvědavá :)
    Teprve teď mi došlo, že by bylo fakt super kdyby měla Reneesme vlastní knihu. Stejně jako ty i já bych byla zvědavá jak příběh pokračuje :)

    OdpovedaťOdstrániť