štvrtok, 10. apríla 2014

Second chances to books

Určite sa to stalo už každému z vás, alebo aspoň väčšine. Začneš čítať knihu a po prvých 10, 50, 100 strán ťa proste neosloví a nebaví, tak ju nedočítaš. No často sa stáva, že ku knihám sa vraciame a nechápeme, prečo sa nám poprvýkrát nepáčila. Mne sa to stalo hneď niekoľkokrát a chceli som si niečo omlátiť o hlavu, že som to nečítala už skôr. A zaujímavé je, že všetky knihy, ku ktorým som sa vrátila som pri druhou pokuse dala 5 hviezdičiek. Zatiaľ som sa takto vrátila ku trom knihám a chystám sa to zopakovať pri niekoľkých ďalších.

Prvou je kniha Pod nekonečnou oblohou od Veronicy Rossi. Ak ste čítali moju recenziu viete, že knihou som nadšená a pokladám ju za jednu z najlepších dystópií. Milujem celkové spracovanie a taktiež aj druhý diel, len sa neviem dočkať záverečného dielu. Keď som to čítala prvýkrát, dostala som len po stranu 60. A potom som to zavrela, lebo ma to nechytilo a pritom je to také skvelé. Takže to bola chyba, lebo je to úžasné. Ďalšia kniha je Hostiteľ od Stephanie Meyer. Túto knihu som si chcela prečítať hneď ako vyšla. Tak som si ju rezervovala v knižnici, ale prečítala som približne 100 strán a zavrela ju. Prvé strany totiž obsahujú veľa opisov a podobne. Knihu som však prečítala minulý rok jeden víkend a držala ma hore do neskorej noci. Bola totiž perfektná s úžasným dejom a dokonalými postavami. Druhýkrát som sa ku knihe dostala, keď mi Nin vravela aký bol úžasný film a neskôr aj kniha. Ja som najprv pozrela film, čo bola možno chyba hoci bol perfektný. Až potom som čítala knihu, no bola úžasná a taktiež vám ju odporúčam. Treťou takouto knihou je Výnimočná od Kristin Cashore. Knihu som sa prvýkrát snažila prečítať niekedy vo ôsmom ročníku na základnej škole, keď mi ju spolužiačka doniesla, že si ju musím prečítať lebo to je perfektné. Knihu som jej však vrátila, lebo som sa cez ňu nedokázala prehrýzť. Minulý rok som sa k nej vrátila a skoro som si ju otrieskala o hlavu, že ako je možné, že som takú dokonalú knihu neprečítala už vtedy. Asi nebol správny čas a ja mám prečítané aj ďalšie dva diely, ktoré sú úplne perfektné.
Takto to sú knihy, ku ktorým sa vrátila a zamilovala som si ich. Samozrejme, že sa chystám vrátiť aj ku ďalším knihám, ktoré som nedočítala ako napríklad Inkarceron a uvidíme, či sa mi bude páčiť. 
Stalo sa aj vám, že sa vám pri prvom pokuse kniha nepáčila ale pri tom druhom bola lepšie? Ak áno určite mi napíšte aká ;).


3 komentáre:

  1. To isté sa stalo aj mne a taktiež s knihou Výnimočná. :-) Mám ju rozčítanú už vyše 5 mesiacov a až pred pár dňami som sa k nej opäť vrátila. A musím povedať, že ma naozaj začína baviť. Som zvedavá, či mi to zostane až dokonca. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zatiaľ sa mi to ešte nestalo.. :D Buď sa prinútim knihu dočítať alebo ju zavriem a druhú šancu jej nedám :D To sa mi konkrétne stalo len raz :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ani mne sa to zatiaľ nestalo.. možno sa mi to stane s Eldestom, ktorého som zavrela, lebo mi opisy už liezli na nervy či so sériou Nemrteľní.. :) uvidím :D

    OdpovedaťOdstrániť