RECENZIA: Zuzka Šulajová - Džínsový denník Lukášovými očami

Autor: Zuzka Šulajová
Názov: Džínsový denník Lukášovými očami
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ
Počet strán: 320
Séria: Džínsový denník
Hodnotenie na Goodreads: 3.78

Paula Semoková a Lukáš Masubo sú späť! Tentokrát všetky tri knihy zhrnuté z Lukášovho pohľadu. Vzťah z Patrikom a Maťou. Výlety, chatovice, zážitky. Proste vzťah Lukáša a Pauly od úplného začiatku. Ako to bolo? Kedy a kto začal žiarliť? To presne zistíte, keď si prečítate túto neskutočne vtipnú a skvelú knihu!

Džínsový denníky sú súčasnou slovenskou klasikou pre mladé čitateľky. Na tejto sérii vyrástlo mnoho slečien a táto séria sa stále rozrastá. Nezabudnem s akou radosťou som poprvýkrát čítala prvý diel. A v zápätí aj ten druhý len či videl, len ten som si samozrejme kúpila. A tretí mi pribudol v približne rovnakej dobe ako tento blog. Preto bolo veľmi zaujímavé prečítať si celé tri diely z Lukášovho pohľadu. Autorka doplnila už známe, dokonca legendárne scény o jeho vtipné chlapské poznámky. Priznám sa, že pri niektorých hláškach som sa doslova váľala od smiechu. Tak napríklad keď spomíname malého Lukáška...

Celý príbeh je najviac zameraný na Paulu Semokovú a Lukáša Masuba. Ten je do Pauly zaľúbený až po uši, lenže v začiatku príbehu má ona oči len pre Patrika. Lukáš je však veľmi charizmatická a zaujímavá postava. Oplýva humorom, ale tiež dokáže aj rázne zakročiť. Rovnako bol veľmi cieľavedomý, čestný a oddaný. Lebo mnohokrát mohol "zahnúť", ale neurobil to. Paula je zase tak trochu uzavretá a úplne obyčajná baba. Je však milá, priateľská, správe šialená a samozrejme nešikovná. Svojimi činmi čitateľa však pobaví aj zaujme. Je to totiž skvelá hrdinka. Počas celého deja sa okolo nej točil trojuholník nápadníkov, Patrik, Ivo a Lukáš. Víťaza však poznáme a preto aj vznikla aj táto kniha. Ivo bol však doslova na smiech, ale zase mi ho občas bolo ľúto. Patrik bol však zaujímavý a príťažlivý. A kde by sme boli keby sme zabudli na Belka, bez ktorého by Džínsový denník ani nebol? Ten bol najlepší!

Čitateľa táto kniha zaujme svojou originalitou či nezvyčajným spracovaním formou denníka. Tiež som si všimla vycibrenie štýlu autorky. Mne sa páčila od prvej vety až po tú poslednú. Ale preto, že toto dielko je už kultovou sériou a ukážka z neho bola použitá aj na Monitore. Môžem to len zhrnúť ako skvelé oddychové a jednoduché čítanie. Určite to však nezaujme starších čitateľov, lebo je to naozaj venované tínedžerom. Autorka nedávno potešila verných čitateľov, že sa chystajú aj ďalšie diely Džínsového denníka opäť z pohľadu Pauly. Séria budem rozšírená o hneď tri a možno až štyri ďalšie knihy, kde Paula študuje na vysokej škole. Ja nedávam tejto knihe nič iné ako päť hviezdičiek z piatich. Taktiež chválim grafické spracovanie aj zaujímavú a veľmi peknú obálku. A ak ste o tejto sérii či iných knihách z pera Zuzky Šulajovej nepočuli, môžem vám ich len odporučiť, pretože je to perfektné čítanie, ktoré pobaví a tiež aj pohladí po duši.