RECENZIA: Veronica Roth - Experiment

Autor: Veronica Roth
Originálny názov: Allegiant
Počet strán: 352
Séria: Divergencia
Hodnotenie na Goodreads: 3.63

Tris a Tobias sú opäť spolu. Lenže cena je vysoká,systém frakcií je nezvratne rozvrátený ale určite nie je koniec. Jediná zmena je tá, že nová diktátorka nie je vodkyňa frakcie ale bezprizorná. Formuje sa strana odporu a opäť môže vzniknúť konflikt, ktorý môže mesto definitívne zničiť. Preto sa Tris s Tobiasom rozhodnú zistiť, čo je za tajomným plotom a aký je svet mimo svetu frakcií. Pravdu treba odhaliť. Výsledok je prekvapivý, avšak vojna môže pokračovať. Kto prežije a kto zomrie. Kto bude sebecký a kto sa obetuje.

Na Experiement som čakala dlho. A keď som ho v priebehu jedného dňa prečítala, nemohla som tomu uveriť. Pre ten záver ale aj preto, že to už skončilo. Rothová to napísala perfektne. Trošku ma prekvapilo, že je tretí diel písaný z pohľadov Tobiasa aj Tris, ale myslím, že nemala na výber, lebo by neukázala všetky podstatné veci. Celkovo považujem túto dystópiu za jednu z najlepších takto orientovaných sérii, ktoré dosiaľ vyšli. Páčilo sa mi ako dej postupne gradoval a čitateľa držal v napätí do posledného momentu. Lebo pri mne to tak bolo a na samom konci som sa proste neubránila slzám. Aj keď to bolo smutné, autorka to zakončila perfektne. Celý príbeh bol perfektne rozvinutý a mal svoje vtipné, smutné či romantické momenty.

Tris Priorová je jedna z najlepších hrdiniek a určite jedna z mojich obľúbených. Od prvého dielu ma dostala svojou statočnosťou a vnútornou silou. Taktiež je veľmi odhodlaná a tiež oplýva láskou, lebo keď už miluje robí to so všetkým čo treba a neváha ani obetovať sama seba. Tobias tiež veľmi silná osobnosť s neskutočnou charizmou, silou a odovzdanosťou. Rovnako ako Tris aj on patrí moje obľúbené, ale tentokrát mužské postavy a keby taký skutočne existoval, tak neváham. Autorka ich vytvorila ako dokonalý pár a spolu sú proste nekoneční. Je to opäť mnoho nových postáv ale rovnako sa vracajú aj tie staré, určité furt nemám rada a niektoré zbožňujem.

Veronice Roth sa podarilo napísať niečo neskutočne dobré a kvalitné. Celú túto sériu považujem za jednu z najlepších, ktoré vyšli v posledných pár rokov. Experiment je dokonalý záver celého príbehu. Koniec nejednému čitateľovi vyrazí dych svojou prepracovanosťou. Autorka mnohých musela prekvapiť, lebo to bolo veľmi nečakané. Musím tiež pochváliť vysokú kvalitu štýlu písania Rothovej, pretože to je bolo napísané z veľkým rozhľadom a presnosťou vyjadrovania. Dúfam, že táto autorka bude pokračovať v písaní a vydá ďalšie skvelé knihu. Určite si však nenechám ujsť príbehy o Štyrim, ktoré autorka pripravila pre skalných fans a vydá ich aj knižne. Filmová Divergencia, ktorá sa dostane do slovenských kín ôsmeho mája žne po celom svete obrovské úspechy. Niet divu, že filmové štúdia kúpili práva aj na ďalšie dva diely a Rezistencia sa začne natáčať už v máji! Na záver musím pochváliť grafickú stránku, obálku a tiež aj názov, pretože aj keď by ste to nepovedali je to perfektný názov. Ak váhate, určite po celej sérii siahnite, lebo je neuveriteľne dobrá! Za mňa to je 5 hviezdičiek nie len pre Experiment, ale aj pre celú sériu.