RECENZIA: Samantha Youngová - London Road

Autor: Samantha Youngová
Originálny názov: Down London Road
Počet strán: 440
Séria: Dublin Street (#2)
Hodnotenie na Goodreads: 4.24

Johanna Walkerová je mladá žena, voči ktorej má veľa ľudí zbytočné predsudky o tom, že je zlatokopka. Nikto až na pár ľudí nevie, prečo vyhľadáva bohatých mužov. Jej rodinné zázemie totiž nie je ako z rozprávky. Má na starosti celú rodinu vrátane mladšieho brata Cola, ktorého prakticky vychovala. Taktiež aj cholerickú matku. Dve práce, starosť o rodinu, bohatý priateľ a jeho povýšeneckí známi, presne takto trávi všetok svoj čas aby dokázala svojho brata posunúť ďalej. Všetko sa zmení keď na snobskej akcii stretne potetovaného a šarmantného Cama. Ten ju naozaj priťahuje aj napriek svojmu chrapúnskem a drzému správaniu. Lenže Jo je zadaná a poruší svoje pravidlá práve pre neho?

Z edinburghskej Dublin Street sa presúvame na London Road. Na začiatok musím hneď povedať, že celý príbeh ma dostal a na určitých miestach až dojal. Gradácia deja mala občas až šialenú rýchlosť, pretože príbeh čoraz viac naberal na obrátkach. Romantické časti dopĺňali silné, emóciou nabité momenty, ktoré čitateľa nútia pokračovať a prehrýzť sa až do úplného konca. Príbeh Johanny a Camerona mal krásnu podstatu a veľmi pekné vzájomné momenty. Tiež musím pochváliť štýl autorky, ktorý sa Dublin Streetu ešte viac vycibril a vyvinul k lepšiemu. O tejto kvalitne značí aj perfektný preklad.

Jo Walkerová môže zo začiatku pôsobiť na čitateľa zvláštne, ba dokonca môže pripadať ako žena ľahkých mravov. Ale opak je pravdou, je to veľmi silná osobnosť, ktorú nie je ľahké zlomiť ak neviete ako. Jej minulosť a zázemie je veľmi komplikované. Práve tieto časti sú tie najzlomovejšie a čitateľa dojmú, pretože to čo sa jej stalo nie je ľahké prehltnúť. Keď sa na scéna zjaví Cam dámskemu osadenstvu padne sánka, pretože svojím šarmom a nekonvenčnosťou ženu jednoducho okúzli. K jeho typickým vlastnostiam patrí drzosť a nepriepustnosť. Tiež má za sebou niekoľko komplikovaných zážitkov. Chémia medzi nimi dvoma bola taká zrejmá a to erotické dusno, ktoré medzi nimi vznikalo čitateľa privádza až na pokiaľ šialenstva. Celý príbeh bol dokonale doplnený postavami, ktoré už poznáme ale aj tými, ktoré dej ešte poriadne zamocú.

Dej bol perfektne prepracovaný a ešte hlbší než v predošlej knihe. Autorka nezaspala na vavrínoch úspechu Dublin Street a London Road zasadila do skvelého edinburghského prostredia, kde sa stretávame už zo známymi prvkami ako v predchádzajúcej knihe. Dejové línie, ktoré pokračovali boli tiež pekne dokombinované a rozšírené ďalej. Knihe sa nedá takmer nič vytknúť, čitateľ si užije každú jednu stranu až do samotného konca. Romantický príbeh doplnený aj šteklivými scénami zaujme hlavne čitateľky, ktoré hľadajú oddych a pobavenie. Táto kniha spĺňa všetky požiadavky, ktoré majú bestsellery mať preto už známe označenie na obálke neprekvapí ale len dodá na prestíži. Pokračovanie pod názvom Jamaica Laine bude určite minimálne rovnako dobré. London Road ma okúzlila svojou originalitou, jednoduchosťou a perfektným spracovaním, tieto prvky zaujmú určite mnohých zaujmú a presvedčia na prečítanie. Ak vás podobné knihy zaujali alebo ste čítali prvý diel London Road sa stane len povinnou jazdou, ktorú si vychutnáte do poslednej bodky.

Knihu si môžete napríklad kúpiť na tejto stránke