sobota, 26. apríla 2014

ADD YOURS: Knižná edícia (APRÍL)


Judit pred pár dňami na svojom knižnom blog MAWOB spustila niečo také ako knižnú reťazovku. Ak ste sa ešte nezapojili, tak utekajte... ;) Tu nájdete viac.


1. Autor, od ktorého by som si prečítala aj telefónny zoznam.
Cassandra Clare! Milujem Nástroje smrteľníkov a Pekelné stroje. Pri Princeznej som sa rozrevala, lebo proste Cassandra. Jej knihy sú proste geniálne, milujem celý svet Tieňolovcov a nech si hocikto vraví, či chce aj keby o nich napísala 50 sérii, stále ma to bude baviť. Dúfam, že sa ich teda dočkáme aj v slovenčine :)

2. Autor ktorého tak neznášam, až ho milujem.
Takých by tu bolo viac. Viacero autorov napísalo také kniha, ktoré ma ničili a pri určitých scénach som ich chcela hodiť cez pol miestnosti. Paullina Simons ma dobre vyhecovala pri knihe Medený jazdec, ktorá bola taká bolestivá a zlomová, že som ten príbeh prežívala v koži hlavných postáv. Rovnako aj John Green, ktorého knihy ma rozrevú tiež. 

3. Kniha, kvôli ktorej som jednu noc vôbec nespal/a
Dlho do noci ma držia kniha pravidelne. Medený jazdec, Hostiteľ, Upírska akadémia, Divergencia... Nevadí mi čítať aj do druhej ráno, ale keď mám potom vstávať... Raz sa mi podarilo, že som knihu začala čítať približne o polnoci a o tretej bola dočítaná, lenže to som bola na plese robiť šatňu. Ale viac ma baví čítať v noci ako cez cez deň.

4. Kniha, na ktorú sa odhodlávam už roky.
Tak toto je naozaj ťažké a moc ma toho nenapadá. Ale určite Pýcha a predsudok, ku ktorej sa neviem dokopať. Proste sa toho bojím a taktiež aj Anny Kareninovej. Mám voči klasike trošku rešpekt, ale raz určite. Rada by som tiež vyskúšala Harryho Hola od Nesba, ktorému sa tiež vyhýbam.

5. Postava, ktorá mi zlomila srdce.
Experiment! Proste ten koniec ma tak dostal, že som asi 10 minút len sedela a revala. Bolo síce pekné zakončenie ale smutné zároveň. Taktiež aj Tieňom pobozkaná, to ma proste chytilo a nutne potrebujem štvrtý diel.

6. Hrdina, ktorý ma zruinoval pre všetkých ostatných.
Tobias! Proste ten chlap ma dostával do kolien každým svojim činom. A nie len on ale aj Dimitri, ten to tiež ma dobre nahnuté. Myslím, že s ním to je najviac zlomové, hlavne v treťom dieli, a je to perfektná postava

7. Hrdinka, ktorá ma sklamala.
Silla Kennicotová z Mágie krvi! Túto knihu asi nedokážem oceniť alebo je fakt taká príšerná. A Silla je taká hus, aspoň tak mi prišla... Musím tiež spomenúť Ninu z Posadnutej od Viktórie Darsane. Podľa mňa tej ženskej totiž hrablo, prišlo mi to nereálne a hlúpe. Svojím správaním totiž pripomínala nejakú blbú sliepku...

8. Knižný pár, ktorý  nie je pár ale mal by byť, pretože by mi to urobilo hroznú radosť!
Will a Christina z Divergencie. V prvej knihe som naozaj myslela, žeby niečo mohlo byť. A fakt netuším prečo, proste boli sympatickí. A tiež aj Harry a Hermiona, ako už klasicky. Síce sa mi páči tá chémia s Ronom, s Harrym by to tiež mohlo byť zaujímavé.

9. Za filmové spracovanie ktorej knihy by som dal/a svoju pravú obličku?
Medený jazdec! Toto by si som rada pozrela, ale musí to byť spracované naozaj dobre. Lebo inak budem vraždiť. Ostatné moje milované knihy totiž už dávno zfilmovali alebo ich to v najbližšej dobe čaká. Tiež by ma potešila ďalšia filmová Narnia :).

10. Otázka na telo: Môj najväčší knižný prehrešok
Môj najväčší knižný prehrešok bol keď som prvýkrát čítala Harryho Pottera a Polovičného princa a ja som si prečítala niekoľko posledných strán. Tam som sa dozvedela tú krutú pravdu o Dumbledorovi a čítala som ďalej, ďalej a ďalej. Jednoducho som to musela celé prečítať. A siedmy diel ma stál písomku z matiky, lebo mi ju mamina doniesla domov dva týždne po vydaní a miesto učenia som čítala.a 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára