RECENZIA: Katka Heřmanová - Radek

Autor: Katka Heřmanová
Názov: Radek
Vydavateľstvo: Nová Forma
Počet strán: 90
Hodnotenie na Goodreads: 4.00

Jeho meno je Radek a jeho životný štýl možno nie je pochuti každému. Je to totiž gay. Užíva si, miluje a žije. Jeho príbeh hovorí o hľadaní pravej lásky a samého seba. Chce ukázať, že bytím samým sebou nie je zlé a je len dobré ukázať svoje pocity a pravého Radka. Striedať chlapcov tiež nemusí byť zlé, lebo život je aj o užívaní.

Táto tenučká knižôčka si ma získala všetkými desiatimi. Veľmi ma to chytilo, či už štýl písania, hlavná postava alebo celkový dej. Podľa môjho názoru keby táto kniha dostala veľké promo tak z nej padne sánka polke Českej republiky a tiež aj Slovenska. Určite by sa dostala na popredné miesta bestsellerov. Správna dávka kontroverzie totiž otvára tému, na ktorú sa polovica obyvateľov díva cez zakryté oči a tvári sa, že homosexuálov nevidí. Ale oni sú tu a táto kniha je toho svedectvo. Takýchto kníh by malo byť určite viac, lebo ľuďom by sa otvorili oči.

Radek je samozrejme hlavou postavou. Jeho obľúbenou činnosťou je komplikovanie vlastného života. Keď si spomeniem na jeho vzťahy či už s rodinou alebo milencami, bolo mi jasné že predstaviť svojho aktuálneho nabíjača je problém. Ale napriek všetkému bol Radek veľmi milá a citlivá postava, ktorá vie prilákať čitateľa. Často tam bol spomínaný Robin, najlepší kamarát. Jeho príbeh sa mi tiež veľmi páčil a tiež ich vzájomná provokácia. Potom by som rada rozobrala Radkových priateľov - milencov. Každý z nich mi totiž prišiel iný. Milan bol taký dospelý a zodpovedný, veľmi sa mi páčil ale k nemu sa moc nehodil. Adam bol zase až príliš detský. A potom tu bola postava Radkovej mamy, ktorá ma vážne pobavila tými jej koláčikmi ale aj správaním. Hoci občas bola až príliš zvedavá, bolo úžasné, že pri Radkovom coming out-e nechytala hysáky a vzala to s prehľadom.

Jedným z ďalších plusov tejto knihy je to, že nesmierne vtipná. Čiže aj keď autorka rozoberá vážnu tému, spraví to s gráciou a vtipom. Asi najlepšou vecou tejto knihy bol coming out, čiže priznanie svojej orientácie. Práve táto citlivá téma bola spracovaná veľmi pekne a príjemne. Precítené spracovanie, originálny dej, vtipné hlášky, úžasné postavy. Toto všetko sú len niektoré z plusov tejto knižky. Obálka je len čerešnička na torte, ktorá to všetko uzatvára. Rovnako celá grafika knihy je taktiež krásne spracovaná. Takže hoci kniha rozoberá kontroverznú tému a nemusí zaujať každého čitateľa, musím len priznať, že ja som knižku zhltla v priebehu hodiny. Číta sa veľmi dobre a jednoducho, ani som neuvedomila, že som na konci. Pretože Radka viac nedokážem vychváliť a som ním nadšená, môžem len povedať, že je to skvelé oddychové čítanie a ak aj niekoho pobúri, musí sa zamyslieť sám nad sebou. Za mňa to je päť hviezdičiek a vy túto knihu určite vyskúšajte.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem autorke. ;)
Knihu si môžete kúpiť na tejto stránke.