RECENZIA: Cassandra Clare - Mesto padlých anjelov

Autor: Cassandra Clare
Originálny názov: City of Fallen Angels
Počet strán: 384
Séria: Nástroje smrteľníkov
Hodnotenie na Goodreads: 4.16

Valentine je mŕtvy a životy pre nás už známych hrdinov sa vracajú do normálu. Clary Frayová sa rozhodla stať plnohodnotnou Tieňolovkyňou. Joselyn a Luke sa berú. Jace zase raz chytá divné nálady. Alec s Magnusom cestujú. Simon si zvyká na svoju "upírinu". Všetko je v takom tom šialenom poriadku. No keď v New Yorku začína vraždiť Tieňolovcov, Sesia aj mladí Tieňolovci chcú zistiť a kto a prečo to robí. Niektorý z Valentinových prívržencov musel prežiť a chce vytvoriť druhého Jonathana. Do pohybu sa dáva sled udalostí a na svete je ďalšia hrozba!

Štvrtý diel som neskutočne užila. Každé slovo, riadok, vetu, odsek, stranu, kapitolu... Svet Tieňolovcov milujem, pretože Cassandra vytvorila svet, v ktorom by som najradšej žila. Samozrejme aj tento diel perfektne napísaný so skvelou pointou. Prvé tri diely série boli perfektne ukončené, preto som nevedela čo čakať v ďalších častiach. Samozrejme Cassie prišla na nové osudy a pokračovania životov svojich perfektných postáv. Čo sa mi veľmi páčilo bolo to, že príbeh sa netočil len okolo Tieňolovcov a Jacea s Clary, ale aj o príbehoch ďalších postáv ako Simon, Isabelle či Maia. Čo ma úprimne desilo bol návrat Jonathana, lebo v predchádzajúcej časti som ho naozaj neznášala takže dúfam, že to je len nočná mora. Pri čítaní som sa naozaj nenudila, bolo to písané dramaticky ale vtipne, takže čitateľ si určite príde na svoje.

Keď rozmýšľam nad postavami, tak napríklad Clary mi prišla vyspelejšia a dokázala to, že už nie je obyčajný smrteľník ale pravá Tieňolovkyňa. Jace sa správal záhadne a tajomne, vedela som že za tým niekto bude ale ako sa postupne odhaľovalo, tým viac som sa bála. Čo sa mi veľmi páčilo, že Clareová zakomponovala do tejto knihy z veľkej časti Simona a jeho príhody atď. Magnus ma ako vždy veľmi pobavil a to ani vo veľkej časti knihy byť nemusel, stačí aby ho niekto spomenul. A Alec bol veľmi zlatý tým ako žiarlil. Páčila sa mi nová postava, ktorá tu bola zakomponovaná a to Kyle. Priniesol také novinky zo sveta Dolnosveťanov, čo sa mi naozaj páčilo.

Keď mám zhrnúť túto knihu bola dokonalý od prvého slova až do toho posledného. Celkovo bola kniha perfektne spracovaná, či už autorsky či graficky. Tieňolovecký svet je lákavý a neskutočne pútavý. Preto si Cassandra Clara zaslúži obdiv za vytvorenie niečoho takého veľkolepého. Našťastie s nimi neskončila a chystá viacero nových sérií s Tieňolovcami. Piateho dielu Nástrojov smrteľníkov v slovenskom vydaní pod názvom Mesto stratených duší sa dočkáme v júni, kedy mimochodom vychádza záverečný diel tejto série v origináli. My sa ho dočkáme v decembri alebo januári. Táto časť bola perfektná, dynamická, svieža a originálne a odo mňa dostáva zaslúžených päť hviezdičiek