RECENZIA: Stephanie Perkins - Polibek pro Annu

Autor: Stephanie Perkins
Originálny názov: Anna and the French Kiss
Počet strán: 344
Séria: Anna and the French Kiss
Hodnotenie na Goodreads: 4.20

Annin otec sa rozhodne, že na maturitný ročník ju pošle na prestížnu americkú strednú školu v Paríži. Musí opustiť svoju najlepšiu kamarátku, rodinu a chlapca, ktorý sa jej páči. Mimochodom po francúzsky nevie ani slovo. A tak začína úplne nanovo. Spoznáva nových ľudí, učí sa jazyk a zvyká sa na európsku mentalitu. Našťastie jej pomáhajú noví priatelia. Étienne St.Clair sa jej však dostane pod kožu až tak, že naňho nevie zabudnúť. No má priateľku a Anna svojho nápadníka v Amerike. Paríž ju stále desí, ale keď príde domov na návštevu uvedomí si, že presne to s čím je spokojná a čo má rada je v Paríži.

Zamilovala som si knihy Stephanie Perkins! Annu aj Lolu som si zamilovala. Sú to to krásne knihy, strašne dobre sa čítajú a sú úžasne spracované. Prostredie Paríža bolo skvelou voľbou, pretože sa to k príbehu hodilo a tak isto aj k postavám. Nie je to kniha, ktorú by ste čítali dlho, lebo postavy a dej knihy si tak zamilujete, že sa nebudete môcť odtrhnúť. Je to totiž kniha pre mladých a o mladých ľuďoch aj je, čiže je o nás aj keď príbeh sa práve neodohráva u nás v obývačke ale v romantickom Paríži.

Hlavnou postavou je Anna Oliphantová. Zo začiatku som k nej mala pravdu povediac averziu. Vadilo mi, ako krivdila rodičom o Paríži, však ktorý mladý človek by nechcel vypadnúť z domu a ísť na iný kontinent a užívať si. Ja teda určite. A Éttiene St.Claire, takých keby vyrábali sériovo by som sa nenahnevalo. Naozaj sa mi páčil a tiež aj to, ako sa správal ku svojim priateľom, lebo to nebol len taký obyčajný "čávo". Bol to proste milý a príjemný človek, rovnako ako aj Anna. Neviem prečo, ale títo cudzinci sú mi cudzí viac než dve tretiny mojich rovesníkov. A absolútne nezáleží na tom, či sú v knihe alebo skutoční.

Ak ste túto knihu ešte nečítali, robíte obrovskú chybu a určite si ju prečítajte. Svieže spracovanie, romantický Paríž a úžasní hlavní hrdinovia, tomu je ťažké odolať. A keď prečítate Annu, môžte hneď pokračovať Lolou a klukom od vedle, ktorá nás berie to môjho vysneného San Francisca. Tým však táto séria nekončí ale je tu tretí diel a to Isla and the Happily Ever After, ktorá vychádza v angličtine 14. auguste a dúfam, že my sa dočkáme prekladu čo najskôr. Anna bola úžasná, perfektná a určite jej patrí x ďalších superlatívov a preto ju nehodnotím nijako inak ako piatimi hviezdičkami.
Ak ste túto knihu čítali a páčila sa vám, určite mi napíšte a ešte nie, tak prečo. :D