piatok, 14. februára 2014

RECENZIA: Lisa McMann - Prekliate mesto

Autor: Lisa McMannová
Originálny názov: Cryer's Cross
Počet strán: 224
Hodnotenie na Goodreads: 3.74

Cryer's Cross je mestečko uprostred ničoho, kde sa nič nestalo už poriadnu dobu. Teda až dovtedy kým nezmizla Tiffany. Kendall Fletcherovej ju síce nepoznala, ale aj tak ju trápi, kam zmizla. Do mestečka prichádzajú aj jeho noví obyvatelia Jacián a Marlena, ktorí rýchlo zapadnú ale zvláštne veci sa týkajú aj ich. Udalosti v Cryer's Cross totiž vôbec nie sú prirodzené a nepríjemne gradujú. Tajomstvo treba odhaliť, obyvatelia mesta sú totiž v nebezpečenstve a Kendall to musí vyriešiť. U koho však nájde pomoc...

Prekliate mesto je zaujímavá kniha. Jej spracovanie je nemôžem pokladať za najlepšie. Autorka totiž mohla spracovať túto naozaj kvalitnú tému do lepšej podoby a pritiahnuť väčšie množstvo čitateľov. Ale určite má svoj potenciál a svojich čitateľov má čím zaujať. Ak ste však zvyknutí na knihy, ktorých kvalita je naozaj vysoká, nemusí vás zaujať. Avšak táto kniha, je trošku psycho, teda hlavne pri konci. Pretože koniec bol najväčšie sústo a mala som s tým tak trochu problém. Lebo podobné veci nemám moc rada, myslím týranie a podobne.

Kendall, ktorá je hlavnou postavou nie je práve hlavnou hrdinkou aké mám rada. Zaslúži si môj obdiv, lebo má správnu dávku odhodlania a keď si niečo zaumieni dosiahne to. Keďže táto kniha trpí akútnym nedostatkom ženských postáv, jej priatelia sú hlavne chalani. Takže ďalšie hlavné postavy sú Niko a Jacián. Niko tam bol prakticky len polovicu knihy, ale
páčil sa mi, aj keď som si moc nestihla spraviť naňho názor. Jacián mi zo začiatku trošku liezol na nervy, lebo bol trošku asociálny. Našťastie potom sa zčlovečil a začal sa správať príjemnejšie.

Jedna výhradu, ktorú si proste nedokážem odpustiť je to, že nechápem ako môže byť Cryer's Cross mestečko. Predsa len má len okolo dvesto obyvateľova naša dedina má niečo cez tisíc, takže mi to trošku nesedí. No nevadí, Amerika. Autorku tejto knihy je Lisa McMann, ktorá sa dostala do povedomia slovenských čitateľov sériou V zajatí snov. Táto dostala ma celkom veľký úspech aj pre svoju originálnu tému. Tejto knihe sa dá viacero vecí vytknúť, lebo začiatok bol naozaj dobrý, ale ďalej to nemalo dostatočnú gradáciu, hoci koniec bol super. Myslím však, že dosť ľudí táto kniha zaujme a nájde si svojich čitateľov.  Taktiež obálka je naozaj krásna a v poličke sa vyníma úplne perfektne. Preto tejto knihe dávam 3,5 hviezdičky z piatich, ktoré si určite zaslúži a vy si ju určite skúste prečítať.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment.
Knihu za úžasnú cenu môžete napríklad kúpiť tu