RECENZIA: Paullina Simonsová - Taťána a Alexandr

Autor: Paullina Simnsová
Originálny názov: Tatiana and Alexander
Vydavateľstvo: Ikar CZ
Počet strán: 408
Séria: Medený jazdec
Hodnotenie na Goodreads: 4.32

Tatiana sa zobúdza v Amerike s maličkým synčekom Anthonym. Zvyká si na úplne odlišnú mentalitu Američanov, prácu, nových ľudí. Proste sa snaží zapadnúť. Nezabúda však na Alexandra. Ten je stále na fronte a vo väzení. Sovieti Alexandra mučia a dostáva sa čoraz ďalej. Tatiana si myslí, že je mŕtvy, ale čo keď... Čo keď stále bojuje sám proti Sovietskemu zväzu a môže ho nájsť. Začína pátrať a chce svojho manžela a otca Anthonyho späť.

Tatiana a Alexander je pokračovanie Medeného jazdca. Z prvého dielu som bola nadšená. Ten príbeh dostal skoro každého. Na druhý diel som sa neskutočne som sa naň tešila. Ale bol slabší než prvý. Bola som trošičku sklamaná, neviem prečo. Napriek tomu sa mi to veľmi páčilo a jednoducho som to hltala. Príbeh Tatiana a Alexandra má tak veľa do seba a je taký strašne smutný a pritom úžasný, že málokto mu odolá. Paullina Simonsová vymyslela a bravúrne spracovala príbeh, ktorý chytí za srdce.

Tatiana žije v meste kde to stále žije, v New Yorku. Objavuje nový svet, nový život a spoznáva ľudí. Ale stále ju máta minulosť. Tatiana je veľmi jemná, ale zároveň aj drsná, lebo musí zvládnuť nástrahy, s ktorými mal súčasný človek naozaj problém. Spoznala nových ľudí, Vikki je naozaj pomohla. Ďalej tu bolo niekoľko chlapov, ktorý ju chceli zbaliť ale nedala sa. Tatianina časť príbehu sa možno zdala jednoduchšia než tá Alexandrova. Ten bojoval, trpel, týrali ho, bol vo väzení. Proste to mal ťažké, nie len fyzicky ale hlavne psychicky. Alexander je naozaj silná postava a patrí medzi moje najobľúbenejšie.

Série Medený jazdec má ambíciu byť nezabudnuteľná a legendárna. Druhý diel k tomu určite napomáha. Simonsová vytvorila sériu, ktorá aj keby ste ju čítali za 50 rokov, stále chytí vás zaujme a za srdce. Pre mňa to je jedna z najlepších historických sérií, aj keď som ich čítala veľmi málo. Je určite nezabudnuteľná, už sa teším sa re-reading. Určite si túto sériu kúpim, aby som po nej mohla siahnuť hocikedy na ňu budem mať náladu. Aj keď je tento diel trošičku slabší, ako prvý rovnako ma dostala a dávam jej päť hviezdičiek. Tretí a zároveň záverečný diel Letní zahrada, vyšiel v novembri a je ho aktuálne čítam. Určite sa môžete tešiť na recenziu. Ako hodnotíte túto knihu vy?