RECENZIA: Gayle Forman - Iba jeden deň

Autor: Gayle Forman
Originálny názov: Just one day
Počet strán: 344
Séria: Just One Day #1
Hodnotenie na Goodreads: 4.12

Allyson práve zmaturovala a spolu s najlepšou kamarátkou Melanie sa vybrali na výlet do Európy. Krátko pred odchodom domov spozná v Anglicku mladého herca Willema, ktorý ju presvedčí aby s ním šla do Paríža. Na jeden deň. A tak sa vyberú do Paríža, mesta romantiky a architektúry. Allyson si prvýkrát v živote užíva a stane sa to, že sa do Willema zamiluje. Keď sa však ráno prebudí je preč. Aj s jej hodinkami. A tak sa sklamaná vracia spať do Ameriky a nastupuje na univerzitu, kde na želenie rodičov študuje medicínu. Ally však začína chápať život a zmení odber a rozhodne sa vrátiť do Európy, aby našla Willema.

Táto kniha je naozaj skvelá a perfektne napísaná. Gayle Forman je ostrieľaná autorka, ktorej knihy majú medzinárodný úspech. U nás sa čitateľom dostala do povedomia knihou Ak zostanem, ktorú momentálne filmujú. Páčil sa mi celkový nápad a idea knihy, čiže spoznávanie samých seba, rovnako aj cestovanie. Páčil sa mi tiež aj príbeh, pretože bol skvelý a mňa pobáda, aby som sa zobrala a išla na cesty. Paríž, Anglicko, Shakespeare... Práve toto sa mi na tejto knihe páčilo, zmena prostredia a to ako Američania nemajú problém zobrať sa a ísť kam len chcú. Je to ich zaujímavosť ich nátury.

Hlavná hrdinka Ally sa mi naozaj páčila. Zo začiatku bola veľmi tichá a slušná. Ale s postupom času sa však zmenila a začala si presadzovať svoje. Páčilo sa mi, keď si dupla a rozhodla sa sama za seba. Willem je skôr je opak, je voľnomyšlienkársky a nemyslí na to čo sa môže stať. Jednoducho si užíva a vie čo má robiť. Je to jedna z postáv, ktorá mi prirástla k srdcu. Napríklad sa mi tiež páčil aj Dee, zaujímavý človek. Postavy, ktoré sa mi nepáčili boli jej rodičia. Boli príliš ochranárski a staromódni. Podľa mňa jej až príliš obmedzovali život a prispôsobovali svojim povahám. Ale pred koncom sa mi páčilo, ako sa k Ally zachovali a pomohli jej.

Iba jeden deň je krásne spracovaná kniha s úžasným príbehom, ktorý si určite väčšina čitateľov užije. Zo začiatku som nevedela, čo mám čakať ale nakoniec si ma to naozaj získalo. Neskutočne sa teším sa druhý diel, ktorý určite čitateľom priblíži príbeh Willema. Je to krásna a zaujímavá kniha, ktorú vám určite odporúčam. Túto nádhernú young adult hodnotím piatimi hviezdičkami a dúfam, že vás táto recenzia osloví a prečítate si aj knihu. A ak vás táto kniha zaujme určite si si nezabudnite aj pokračovanie s názvom Iba jeden rok, ktoré vydáva vydavateľstvo Ikar 19. marca. Toto pokračovanie je príbeh napísaný z pohľadu Willema a neviem sa dočkať ako sa to celé skončí.