štvrtok, 30. januára 2014

Knižnica je niečo....


...úžasné Určite už ste zvyknutí na moje články, kde sa chvastám mojimi úlovkami z knižnice. A že tam chodím často. Samozrejme tiež ste si museli zvyknúť na to, že si vždy donesiem celú hŕbu kníh a potom ich nestíham čítať a vracať. Keďže kupovať si každú knihu, ktorú chcem by ma zruinovalo, čitateľský preukaz je moje MUST HAVE. Okamžite ako mi povedia, že si musím obnoviť platnosť tak vyťahujem peniaze, lebo do knižnice proste musím ísť a bez tej malej kartičky by som neprežila. Poznáte ten pocit, že aj keď máte doma obrovské množstvo neprečítaných kníh a idete čo i len jednu vrátiť, neodoláte nakuknúť do políc a vybrať si niečo, čo tam nemôžete nechať. Mne sa to teda stáva pravidelne. Tento týždeň som sa dostala do knižnice dvakrát. V oba tieto dni som vrátila jednu knihu a dokopy som si domov doniesla ďalších päť. A tým pádom v kolónke aktuálne výpožičky svieti naozaj vysoké číslo - štrnásť. Maximálny počet výpožičiek je mimochodom 8. No ale to sa naozaj nemôže stať, aby som tam danú knihu nechala. Ale tento týždeň som sa prekonala a dvom som odolala. 

moje aktuálne výpožičky

Už viacerí ste mi vraveli, že mi závidíte našu mestskú knižnicu. (TK Martin, ak ju chcete navštíviť :D). Je pravda, že táto knižnica patrí k tým, ktoré často nakupujú novinky a pre svojich čitateľom vymýšľajú rôzne podujatia a podobne. Najnovšie usporiada besedy s autormi rôznych žánrov v spolupráci s Martinusom. Taktiež vykonávajú aj škálu rôznych iných činností. Minule sme boli práve v tejto knižnici na besede zo školy a rozprávala sa s nami jedna knihovníčka. Zlatá pani, ktorú som už z videnia poznala. Predtým ako sme tam šli, som tam šla ešte sama a bola som si požičať niečo na čítanie. Potom sme sa tam vrátili spolu s celou triedou, ja som sa cítila naozaj blbo, lebo miesta, ktoré nám ukázala boli pre mňa známe a videla som ich už tisíckrát. A možno nie je chyba vo mne.  Na tvárach mojich spolužiakov som totiž videla to, že sú tu poprvýkrát. Ale česť výnimkám, niektorí tam boli už predtým. A presne aj tento zážitok odzrkadľuje čítanie a vzťah mojich vrstovníkov k nemu. 

Okrem známej veľkej knižnice v meste navštevujem ešte jednu. Takú menšiu a tou je naša obecná. V tejto sa dosť často realizujem a cez leto mi patrí, lebo je to taká moja brigáda a zároveň koníček. Prehŕňam sa starými ale aj novými knihami. Zároveň pripravujem zoznam kníh, ktoré by sme mohli kúpiť, keď dostaneme rozpočet. Nie je veľký, ale ak viete kde nakupovať naozaj môžete kúpiť aj viac ako tridsať kníh za napríklad sto eur. Návštevnosť tejto knižnice nie je horibilná. Väčšinou len príde pár starých známych tiet v tom istom čase. Ale aj tak to tam má svoje čaro. Či už len to ticho, ale aj knihy po ktorých siahali ruky predchádzajúcich generácií. 
Knižnica je pre mňa niečo s čím som vyrástla. Do tej mestskej chodím už osem rokov, čo sa rovná výpožičke viac ako niekoľko stoviek kníh. A do tej obecnej asi desať. Bez nich by som neobjavila toľko perfektných kníh. Niektorí ľudia si myslia, že tieto inštitúcie sú zbytočné a ich návštevu považujú za stratu času, rovnako ako aj čítanie. Pre mňa to znamená prechádzať sa medzi policami kníh, ktorú tu sú už dlhé roky a určite tu nejakú tú chvíľku pobudnú. Tie knihy sú totiž niečo, skrz čo môžem byť hocikým na svete. A určite nie som sama. 
Ak navštevujete knižnice aj vy, určite mi to napíšte. Samozrejme nezabudnite napísať svoj názor na knižnice a či máte v okolí nejakú dobrú a kvalitnú. 

7 komentárov:

  1. Pekný článok :) Rozhodne by som si mal brať z teba príklad a navštevovať knižnicu častejšie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja do knižnice chodím "nerada", pretože sa odtiaľ vždy vrátim s hŕbou kníh a potom len zalamujem rukami, že kedy to prečítam :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vy máte v té knihovně fakt všechno, nestačím zírat! My mít takový výběr, tak tam bydlím :D A jak se ti podařilo překročit maximální počet výpůjček? :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Já do knihovny chodím hrozně ráda! Máme hrozně moderní knihovnu, až někdy zírám, že tam takové novinky mohou mít, ale... nestěžuji si, viď? :D :) Třeba teď jsem si půjčila Šampiona, Fenoména, Mé sladké šestnácté století!, a Poslouchej. :) Prostě pecka! :)
    Pěkný článek! :3

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Knižnice milujem aj keď veľa nových kníh v tej našej nie je, aj tak tam rada zájdem.. :D vlastne tam chodím aspoň raz za dva týždne :D ..a keď som prečítala tvoj článok, jediné, čo ma napadlo bolo: heeej! aj ja chcem brigádovať v knižnici.. :(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tá robota je super, ale je to len raz týždenne tak tam veľa času netrávim, ale je to super :D.

      Odstrániť
  6. Presne si to vystihla s tou knižnicou !!! A stalo sa mi to isté, vlastne stáva sa mi to stále .... a potom sa sťažujem, ale tak to sa nedá odolať. Martinská knižnica je super !! Vždy keď som v meste, musím ísť tam :) A potom ďalšiu knižnicu mám hneď pri paneláku (Priekopa) čiže som šťastný človek :D

    OdpovedaťOdstrániť