nedeľa, 29. decembra 2013

Kúzelná knihovnička #1


Toto meme na na svedomí Abyss a jeho cieľom je ukázať, naše knižnice a knihy, ktoré máme doma. Tento projekt ma zaujal už dávnejšie, ale nikdy som sa k tomu nedostala. Pôvodne som mala takú myšlienku, že to spravím formou videa a aj som sa o tom pokúšala. No nakoniec som od tej myšlienky upustila a rozhodla som sa vám moje poličky odfotiť. A poctivo som ich aj upratala.




Toto sú všetky knihy, ktoré vlastním. Moja knižnica je momentálne orientovaná do písmena L, kvôli nedostatku priestoru v izbe. Takže preto dve fotky, lebo knihy môžem ukladať z dvoch strán. Samozrejme mám tam aj x ďalších vecí, ako knihy. Hudbu napríklad. Tiež sú tam encyklopédie a slovníky, ktoré vidíte na druhej fotky zo zadu. Úplne spodná polica, ktorú nevidíte, ale je presne pod tou kde vidíte Útočisko od Sparksa, obsahuje knihy, ktoré sú staršie než ja. Poniektoré staršie než moji rodičia, proste som ich zdedila a nechcem sa ich vzdať, lebo niektoré sú fakt dobré.


Prvá polička patrí medzi moje obľúbené. Začína to s Cassandrou Clare a jej Nástrojmi smrteľníkov a Pekelnými strojmi. Ďalej Upírska akadémia,Divergencia, Potomkovia, Pod vražednou oblohou, Hrami o života, Deklaráciou a končí to mojou milovanou Narniou. Viete, že prvých 10 kníh i úplne zbožňujem a tie ostatné sú taktiež skvelé. Aj keď dve z nich som ešte nečítala. Pevne verím, že keď vyjdú ďalšie knihy zo série TMI, UA a Divergencie, táto polica bude patriť im.


Táto polička najmenšia zo všetkých, lebo to tým skladaním tak vzniklo. Až na jednu výnimku sú tu samé paperbacky  Napravo je Grafický román k Twilightu spolu s novelou, Tajný kruh od Smithovej, pár kníh, ktorý neviem kde mám uložiť, potom dlho dlho L. J. Smithová, Akadémia temna a konci je kniha, ktorú by som s radosťou poslala von oknom a to Buchty švabachom.




Ďalšia polica je zameraná skôr na romantické knihy, aj keď také kupujem skôr pomenej. Keď už ich kúpim, skôr ich dostane sestra na narodeniny alebo Vianoce. Ale predsa len ich mám plnú policu, to preto, lebo pred pár rokmi som čítala skôr braky ako dobré knihy. Avšak občas aj také treba. Na začiatku sú tri, ktoré asi nerozoznáte, lebo tam cloní tá bočná časť knižnice. Sú tam knihy Modré nebo, Príbeh dámy X a Princezná z Mesačného údolia (túto knihu som dostala skoro pred 10 rokmi, starnem :)).Potom tam je pár kníh z vydavateľstva Motýľ, niektoré som čítala, niektoré nie. Na jednu sa chystám ale k ostatným sa nevyjadrujem. Tú Vasilkovú tiež neriešte, lebo to mi dala mamča, lebo ju nemala kam dať a už pár takých bude. Potom Cabotová, Brasharesovej a Sparksa. Ďalej knihy od Zuzky Šulajovej (jej novinku som akurát kúpila sestre na meniny) a nejaké knihy z Evitapressu, ku ktorým sa už nevyjadrujem a už nikdy viac. (česť výnimkám )


Ďalšia polica je zmesou všetkého možného, čo sa inde nezmestilo. Čítala som z toho asi 8 kníh. Zvyšok sú dary, ktoré proste nesedia môjmu čitateľskému žánru alebo tie, ktoré moja mamina nemala kam dať. Ale taká Jana Eyrová či Chatrč, sú úžasné knihy. 


Posledná plná polica, je skôr zaplnená knihami fantasy atď, ale nájdu sa aj výnimky. Hrobka, ktorá je najväčšia veľkosťou ma nezaujala asi najmenej, Vlčí sľub som ešte nečítala a zvyšok už asi poznáte. Inak v tejto polici sú aj tri moje vianočné darčeky. Ale o tých neskôr. Táto polica, ešte včera nebola kompletne plná, ale ako som tak reorganizovala a zakladala nové knihy, tak mi na konci zostalo pár ďalších kníh. Jedným z mojich osobných favoritov tejto police je Posol od Markusa Zusaka. Ten chlap píše perfektné knihy, tak ako v Zlodejke kníh aj využil ten svoj "zusakovský" štýl a vzniklo niečo bravúrne. 

 
Na záver je tu tá kopa, čo mi zostala a ešte sa mi nechcelo rozmýšľať, kam to dám. Tak som ju dala zo zadnej strany police, kde mám encyklopédie. Je tam 6 kníh a to: Dr. Jekyll and Mr. Hyde, Charlieho malé tajomstvá, Ale, Volanie o pomoc, Pýcha a predsudok a zombiovia a Level 26. Z tých kníh som čítala iba dve a to Charlieho a Ale, to boli skvelé knihy a tie ďalšie určite tiež zaujmú, len vám o tom ešte neviem povedať, ale časom určite.


Tak to je moja knižnica a všetky knihy, ktoré vlastním. Doma máme ešte asi tak trikrát toľko kníh, ale zase nie sú moje a nie je to môj žáner. Dúfam, že sa vám moje knihy páčili, určite mi napíšte, čo si o tom myslíte a tiež mi dajte odkazy na vaše knihovničky, lebo ak som ich ešte nevidela, rada si ich pozriem. 

9 komentárov:

  1. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Kikuš krásny príspevok :))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. (Zuz) jéj- ja strašne zbožnujem tieto články o vašich knihovničkách....tvoja je taká strašne milá a rôznorodá....som rada že si sem dala aj ty svoju knihovničku :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Krásna.

    Asi aj ja niečo také nafotím :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Krásne, skvelé kúsky :) Škoda len, že tá kvalita nie je lepšia, ale to nevadí :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ak myslíš kvalitu fotiek, tak mi je to ľúto, lebo fotila som to naviackrát ale bol už večer a lepšie to nevyšlo ;).

      Odstrániť