štvrtok, 29. augusta 2013

FILM: The Mortal Instruments: City of Bones

Réžia: Harald Zwart
Scenár: Jessica Postigo
Rok: 2013
Na námet knihy: City of Bones by Cassandra Clare

Hodnotenie na IMDB: 6.6
Hrajú: Lily Collins, Jamie Campbell Bower, Robert Sheehan, Jemina West, Kevin Zegers, Godfrey Gao, Jonathan Rhys Meyers

Clary je obyčajné pätnásťročné dievča, ktoré žije v New Yorskom Brooklyne so svojou mamou. Má pokojný život ako ostatní, až do okamžiku, keď sa večer v klube stane vražda a ona je jediná, ktorá ju v zaplnenom klube vidí. Telo zavraždeného sa naviac hneď vyparí. Clary začne vidieť to, čo ostatní nie a počuť to, čo ostatní ne. Hneď na to po náhlom a nevysvetliteľnom zápase s podivným stvorením zmizne i jej mama. Pri pátraní po nej začína Clary odhaľovať temné tajomstvá o skrytom svete tieňov, ktorý oddávna existuje hneď vedľa toho nášho. Stretáva bojovníkov – Tieňolovcov - napol ľudia a napol anjeli, ktorí storočia plnia rolu strážcov a ochraňujú ľudstvo pred ďalšími obyvateľmi ich sveta. Pred vlkolakmi, upírmi a ďalšími démonmi a silami zla. Tvárou v tvár všetkým  legendárnym tvorom hrôzy sa Clary pridáva k Tieňolovcom a objavuje v sebe odvahu, silu a schopnosti, o ktorých nemala dosiaľ ani tušeniu. Stojí pred ňou úloha nájsť dávnu čašu, ktorý má byť kľúčom k nájdeniu jej mamy. Zisťuje, že jej mama tiež bola Tieňolovcom a ona sama do skrytého sveta démonov a anjelov patrí. Clary a jej noví priatelia a spojenci naviac zisťujú, že čelia hrozbe, ktorá môže rovnováhu medzi dobrom a zlom prevážiť na stranu temna.

Bolo to super! S hereckým obsadením som úplne spokojná, možno Kevin bol trošku starý ale to nevadí. Ale čo sa konkrétne filmu týka, bolo tam strašne veľa chýb. Veľa vecí tam nesedelo, hlavne ten koniec s tou čašou a tak. Ale boli tam skvelé scény, napríklad Clary a Jace a hralo tam Heart by heart od Demi Lovato, to bolo krásne. Také romantické! Som ohromená z Inštitútu, lebo som si ho predstavovala menší, ale bol nádherný! Bolo to dosť časovo  blbo rozmiestnené, lebo určité scény išli skôr ako mali. Trošku som nepochopila Lukove vlasy, ten jeden šedivý prameň, no nevadí. Ale Luke a Clary mali jednu super scénu, neskutočne vtipnú. Miatlo ma to, že Valentine a Hodge sú približne rovesníci a jeden je šedivý a druhý sexy, to ako nerozmýšľajú? So Simonom ma vytočili, herec bol super ale s tými vecami v Hoteli Dumont to prehnali ale totálne. Ale bolo to dosť vtipné, tie sarkazmy proste boli vtipné, človek sa nedokázal nesmiať, teda celé kino, ak sa dá tak nazvať tých 25 ľudí. A tí ľudia museli ohromnú komédiu z môjho komentovania a buzerácie :-). Som zvedavá ako spracujú druhý diel a ako poriešia to ako skončil prvý diel.  Ale tento film sa určite oplatí vidieť! Som rada, že som do toho kina šla a poctivo si nakreslila runu na zápästie :-). Je to mega, aj keď som si ponadávala. Ale páčilo sa mi to, aj napriek rozdielom to bolo skvele spracované, malo to úžasné efekty a rada si to pozriem znova!

 

4 komentáre:

  1. Súhlas Kikuš! Súhlas! :) Bolo to úžasné, ale až po polhodinovom odstupe :D ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tím trailerem jsi mě navnadila abych si co nejdříve přečetla knihu. To musím vidět! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Toľko som sa nasmiala 8D ale veľa hlášok bolo z knihy a hneď som ich spoznala, ale zase krásne to bolo a páčil sa mi hlavne strih na akčných scénach! Krásne to pospájali 8) Chyby sa nájdu jasné, ale zase nevadili mi, nejako to dávalo zmysel. Možno je to tým, že som knihu čítala už dávno, ale aj tak sa mi to páčilo 8)

    OdpovedaťOdstrániť