RECENZIA: Rick Riordan - Ohnivý trón

Autor: Rick Riordan
Originálny názov: The Throne of Fire
Počet strán: 360
Séria: Kronika Cartera Kana

Anotácia: Druhý diel trilógie úspešného amerického spisovateľa Ricka Riordana (autora Percyho Jacksona)!

Volám sa Carter Kane, a odkedy sme so sestrou Sadie odhalili tajomstvo našej rodiny, náš život sa obrátil hore nohami. V žilách nám koluje krv faraónov a zdedili sme talent egyptských mágov. Paráda, čo? Vôbec nie! S kúzlami a mágiou ešte len začíname, napriek tomu proti nám stoja veľmi zákerní protivníci. Netvory, nebezpeční mágovia a rozhnevaní egyptskí bohovia proti nám nasadili všetky svoje sily. Navyše sa začal prebúdzať ten najhrozivejší nepriateľ: had Apop, ktorý chce nastoliť vládu večného chaosu.
Musíme rýchlo nájsť tri časti kúzelného zvitku a prebudiť boha slnka Rea. Ale kde máme starého boha hľadať a pomôže nám vôbec? Na záchranu sveta zostáva len niekoľko dní a čas sa už začal odpočítavať...

Carter a Sadie Kanovci opäť bojujú proti zlým silám! Zlý boh Apop chce ovládnuť svet a zhltnúť slnko. Kanovci preto musia zobudiť a priviesť naspať z duata slnečného boha Re. Najprv však musia nájsť 3 časti Reovej knhy. Bráni im  tom ruský mág Vlad Menšikov. Carter so Sadie tiež vedú svojich učňov, ktorí im pomáhajú. Sadie sa zblíži s Waltom, ktorý je však chorý ale zároveň ju to priťahuje k bohovi smrti Anupovi. Pomáha im aj Bes, trpasličí boh. Ak však chcú prebrať Rea musia nájsť aj Ziu Rašídovú. Po získaní Reovej knihy musia prejsť cez duat aby našli Rea a pomohli mu znova nastúpiť na trón a poraziť Apopa. Keď však stratia časť musia hrať o čas s bohom Chonsu. Tým však stratia Besa a musia pokračovať Ďalej ale aj s Reom, ktorý je však starý a senilný. Keď sa dostanú až k Apopovi, tkorý ovláda Menšikova na ich stranu sa prekvapivo postaví Desjardins, ktorý sa obetuje a Apopa zatratí, no stále hrozí hrozba jeho návratu, lebo kúzlo nebolo dostatočne silné. POdarí sa Carterovi a Sadie Apopa zničiť? Dozviete sa v tretej časti!

Druhá časť o Carterovi a Sadie Kanovcoch bola rovnako dobrá ako tá prvá. Knihy Ricka Riordana sami neskutočne páčia a určite by bola super keby aj túto sériu sfilmovali. Už mám prečítanú aj tretiu časť, tak viem ako to skončí, no na recenziu si musíte počkať do zajtra a možno až do pondelka. Milujem hlášky v tejto sérii, lebo ju robia vtipnú a keby som ich začala vypisovať A4 by bolo málo. Vretlo túto knihu aj celú sériu odporúčam, prečítajte si ju neoľutujete!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment!